Gaz..


.. nu stiu daca am mai zis asta, dar citesc multe chestii de-a lungul zilei.. de la glume, la inovatii stiintifice, politica sau chiar jurnale academice.. imi place sa fiu informat, asa ca printre multe chestii ce imi par interesante, se mai strecoara si stiri locale..

.. alaltarieri am dat cu nasul de stirea asta pe site-ul Turnul Sfatului, prin care eram informat ca, incepand de luni, se vor depune dosarele pentru subventii/ajutor de incalzire – cu anumite baremuri de venit si in functie de tipul de incalzire de care beneficiezi – si cam ce ar trebui sa contina dosarul.. am zis, de ce nu, merita incercat.. dar ca un idiot ce sunt, imi place sa stiu ipoteza problemei, clar si pana la capat, inainte de a cauta rezolvari..

.. initial, imi faceam nervi acasa, odata ce am descarcat pe comp fisierul de mai jos, si anume formularul tipizat de completat pentru subventie..

.. trecand peste datele standard cerute – nume, prenume, adresa, blabla. si CNP (care a devenit hartia igienica a functionarilor romani) – am fost iritat de unele informatii/date care, din prisma mea, fac parte din categoria ce-are scula cu prefectura..

.. odata ce stabilim numele, prenumele, si venitul net – cumulat, in caz ca ai mai multe surse – de ce dreq trebuie sa stii daca-s insurat au ba, ce studii am absolvit (adica ce, aia cu mai putina scoala primesc mai putini bani, sau cum), daca am locuit si in alte state in ultimii doi ani (si sa fie adevarat, mi-au platit ei cazarea?), statutul profesional  (daca ai, de unde ai.. daca nu ai, de ce nu ai.. dar pana la urma, te ajuta sa iti gasesti un job mai bun ca sa se scape de a-ti mai da ajutor?!.. nu m-ar deranja), si daca ai avea resedinta afara, ce?!.. ne trage Ponta de urechi sau nu primesti subventie pe motiv ca.. nu stiu.. eu chiar nu vad relevanta si de ce sunt obligat sa raspund la asemenea intrebari care, pare-mi-se, cam invadeaza intimitatea si drepturile la anumite libertati.. dar cum ziceam.. trecem peste, ca daca ar fi sa bag toti prostii in seama, eram chel de mult..

.. si cum ziceam, sa fii pregatit, nu?!.. asa ca – pe langa faptul ca am umblat pe la finante sa iau adeverinte de venit, facut copii buletine, blabla – am zis sa ma deplasez pana in incinta unde s-ar depune de luni dosare, sa vad ce si cum mi-ar lipsi de la dosar.. sa completam, ce dreq..
si ma prezint la famioasa camera 2 – sibienii o stiu bine – unde, deasupra unui zid de lemn cu o bucata de sticla gaurita pe post de portita de scapare (a prostiei muierii din spatele ghiseului) statea fain, frumos o coala pe care scria mare, negru pe alb (subliniat cu mov) ca aici se obtin informatii legate de subventia pentru gaz (parafrazez).. mirat si bucuros de usurinta cu care aveam sa aflu tot, ma deplasez spre gaura, si intreb.. iaca mostra de dialog..

– ‘Sarumana! As vrea, va rog, sa imi spuneti ce acte am nevoie pentru dosarul de subventie pentru gaz.

– Doar de luni se depun..

– Stiu asta. Eu voiam sa stiu ce trebuie depus la dosar incepand de luni.

– Nu stiu sa va spun. Nici noi nu stim. Inca nu avem nici formularele tipizate.

– Eu am deja formularul. Voiam sa stiu ce imi lipseste de la dosar.

– Nu stim, doar luni aflam. (suna telefonul, ma ignora vreo 2 minute.. sictirita, revine). Eu nu stiu, si nici nu ma intereseaza, nu ma ocup cu asa ceva. Mergeti la camera 22/23 si va spune de acolo..

.. bun, deci e clar nu?!.. alta cucuvea care ia bani de-ampulea de la stat.. asa ca, i-am urat un calduros baga-mi-as pula si am purces spre camera mai sus mentionata.. unde, recunosc, am dat de doamne amabile, dar la fel de incapatanate..

– ‘Sarumana! As vrea, va rog, sa imi spuneti ce acte am nevoie pentru dosarul de subventie pentru gaz.

– Doar de luni se depun..

– Stiu asta. Eu voiam sa stiu ce trebuie depus la dosar incepand de luni.

– Nu stiu sa va spun. Nici noi nu stim. Inca nu avem nici formularele tipizate.

– Eu am deja formularul. Voiam sa stiu ce imi lipseste de la dosar.

– Cum sa aveti formularul, ca nici noi nu il avem. De unde il aveti?!

– De pe internet. Va dau link-ul?!

– Nu ne trebuie, ca pana la urma noi dam acele informatii primariei sau presei. Eram curioasa doar de unde il aveti.

– Deci pana la urma, stiti ce acte imi trebuie..

.. in mod instant si subtil, o alta tanti scoate o hartiuta imprimata care continea lista cu acte necesare dosarului, doar-doar tac din gura si plec odata, ca le stric ziua cu atatea intrebari.. nu inteleg de ce nu putea face asta de la inceput, eventual prima tanti.. era greu sa intinda mana sau sa afiseze undeva in incaperea aia blestemata a camerei 2 ce avem nevoie?!.. da.. trebuie sa se uite urat la tine, sa iti dovedeasca ca sta degeaba pe banii statului si nu o intereseaza si sa te umileasca, trasnformandu-te intr-un troleu care se plimba cuminte pe sarme, dupa cum dicteaza toate proastele..

.. rezolvare romaneasca la o problema infima.. si uite asa intelegem de ce merg lucrurile ca pula in tara asta frumoasa, dar locuita de prosti si puturosi.. da’ nu inteleg de ce le deranja pe ele ca vreau sa fac treaba din timp, frumos, cu cap.. sa ma duc luni si sa si depun?!.. de ce trebuie sa ne inghesuim toti in ultima zi, sa ne mirosim besinile si respiratia in timp ce tanti din spatele ghiseului se plange ca nu face fata puhoiului mirositor si iritat de senzatia de clasutrofobie aferenta situatiei?!..

.. si totusi, ma astept ca luni sa am parte de surprize interesante.. totdeauna e distractiv cand ai de-a face cu prosti..

later..

Leave a Reply

