Rca..


.. hai sa nu comparam asigurarile romanesti cu sistemul de afara, ca nu e frumos sau practic.. se supara romanii, ca ne tot comparam cu altii..

.. asa ca nu are sens sa va zic ca, daca nu ai evenimente, in timp scad punctele si ajungi sa platesti chiar si sub 100 euro pe an asigurare pentru masina contra unei eventuale despagubiri de maxim 100 milioane euro.. sa nu discutam despre faptul ca achitarea si reinoirea politei se face de la sine, fara birocratie si alte povesti.. sa nu vorbim despre faptul ca acolo nu exista masini neasigurate, si se subintelege ca – daca circuli si ai placute – ai si asigurare, asa ca toate controalele politiei romane sunt neste tampenii si pierderi de timp.. sa nu vorbim despre faptul ca nu esti tratat precum acasa, ca un hot, si nu patesti ca mine care, avand masina parcata regulamentar in spatele blocului (inmatriculata pe germania, toate formele legale) mi-a fost lovita de o vecina care confunda volanul cu piroanele de shtrincanit ciorapi si ca, odata cazuti de acord si completat formular de daune la “buna intelegere”, m-am deplasat la sediul asigurarilor unde am fost luat la rost si descusut de parca eu comisem vreo infractiune.. sa nu vorbim ca, dincolo, contravaloarea daunelor se despagubeste aproape imediat.. trecem peste hotii astia care, zice-se, lucreaza pentru tine..

.. si, cum umblam eu in trafic azi – injurand OBI, o sa va zis si despre asta – aud la radio urmatoarele..

.. se pare ca autoritatile romanesti va pregatesc o schimbare legata de RCA – zic “va”, pentru ca am avut masina inmatriculata in romania si mi-am facut destui nervi, asa ca mi-am promis ca, atata timp cat pot, masina mea va sta pe Germania.. macar dorm linistit noaptea – si anume ca, incepand cu anul urmator, atunci cand aveti parte – Doamne Fereste – de un eveniment rutier cu daune, si vina nu este a voastra ci a altor participanti la trafic, contravaloarea daunelor nu va mai fi achitata de asiguratorul celor vinovati, asa cum e normal, logic si reglementat peste tot, ci de asiguratorul propriu.. ca noi suntem speciali..

.. informatia a fost confirmata si de Ziarul Financiar..

.. mno bun, si acum stau si coc, si miroase a ars, pentru ca nu vad avantajele acestei schimbari – mari la nivel birocratic, insesizabila la nivel de balanta platilor.. balanta, in sensul ca, per totalul sistemului de asigurari romanesc, plata daunelor se echilibreaza.. asa ca, nu pricep, care e motivul schimbarii.. desi, daca stau sa ma gandesc bine, ar putea exista un avantaj – dar nu pentru asigurat – si anume, sa va asteptati incepand cu 2012 sa creasca contravaloarea “cotizatiilor” catre firmele de asigurari.. ca, vorba aia.. in Romania orice scuza e buna sa mai iei un ban din pix, fara sa faci nimic pentru el..

.. asa ca, totusi. de ce?!..

later..

Leave a Reply

