Franzela..


.. sursa foto ..

FRANZÉLĂ ~e f. Pâine albă (din făină de calitate superioară) de formă lunguiață. /<ngr. frantzela

.. via DEX ..

.. in primul rand multumesc tuturor nesimtitilor, hotilor si idiotilor pentru faptul ca insista sa fie ei insisi zi de zi si ma forteaza astfel sa scriu pe blog.. gratie voua o sa traieasca blogul asta vesnic – veste buna si rea, 2-in-1.. in al doilea, iertati poza.. mi-a fost lene sa imi fotografiez painea, si cam dificil tinand cont ca am mancat-o si mi-e lene sa cobor sa iau alta.. anyway..

.. stau ca proasta si butonez la calculator, in timp ce in fundal ascult stirile.. ceva obisnuit, mereu ma informez si imi place sa fiu informat.. citesc dimineata feed-ul, sa vad ce am pierdut, dupa care tin pasul peste zi.. inainte urmaream online antena3, caci tv-ul nu ma pasioneaza, dar pur si simplu nu a mers vreo 10 zile, doar audio.. asa ca mi-am bagat picioarele digitale in ei si am trecut pe realitatea – lucru care l-am considerat pozitiv, la momentul respectiv.. e, ca sa vezi, ma mai insel si eu..

.. bah frate, si cica.. ziceau astia la tv – nota: ne vom referi la tv, desi vorbesc despre feed-ul online – ca urmeaza in toamna sa se scumpeasca painea, traducere pentru toate produsele de panificatie (chifla, franzela, corn, covrig, paine), scumpire care ar avea la baza doua motive principale:

1. scumpirea carburantilor

2. slaba productie/recolta la nivel de grane

.. deja eram nervos, insa baietashul care nara stirea a tinut neaparat sa ma scpoata din rabdari, spunand ca scumpira, preconizata a fi de 20%, nu se va resimti pentru ca o franzela costa 60 de bani, deci din toamna ar ajunge sa coste 72 de bani.. nu-i mare lucru..

.. nu il cunosc personal pe respectivul, nu ii stiu numele sau continutul CV-ului si nu ma pot adresa intregii televiziuni pentru respectivul personaj, asta trecand cu vederea ca orice stire trebuie apropbata inainte sa fie narata pe globul magic de sticla.. dar, bey pretene, esti prost..

.. hai sa nu ii injuram pe producatori, pentru ca mereu cauta o scuza buna sa mai ridice tarifele.. sa nu ii bagam in ma-sa ca ne fac prosti in fata, si nu a fost seceta, caci a plouat peste toamna cat si in primavara.. din ce stiu, unii s-au plans si de inundatii.. si ha isa nu le zice msa ne linga bananele pana le sug aroma pentru faptul ca ne anunta de pe acum ca recolta e slaba, desi nu e toamna.. si sa vorbim de scumpire si pretul actual al produselor de panificatie..

.. in speranta ca pretenu’ se holbeaza si citeste pe net, ne adresam lui..

.. mah, pretene.. orice scumpire e majora, intr-o tara europeana cu cheltuieli europene a carei salar minim pe economie e de 150 de euro, da baietel?!.. nu comentam noi ce scrie pe tichetul tau de salar, ca nu ne intereseaza cat de bine e platita prostia in romania, dar pentru o persoana care calculeaza luna de luna fiecare banut, si sta sub stresul ala de ani buni, sa il anunti ca principalul sau aliment – painea – se scumpeste IAR e cel putin deprimant.. si uite cum creste riscul de AVC si infarct..

.. draga inteligentule, scumpirea se referea la o gama intreaga de produse, nu doar la o biata franzela, ceea ce face totul si mai grav.. ia, intreaba tu un producator cat de diversificata e gama de produse, ca nu cred ca tu gasesti prin rafturi doar franzela, da iubitel?!.. astfel ca, cu cat produsul de panificatie are un pret mai ridicat cu atat mai considerabila e scumpirea aia de 20%, pe care tu o consideri un floc inaintea chistocului..

.. puisor.. da-mi voie sa te intreb, ca ma roade rau de tot curiozitatea in varful pumnului, unde moartea capriorii mele cumperi tu franzela cu 60 de bani?!.. sunt dispus sa accept ca acela e, poate, costul de productie per unitate, dar pretul de vanzare?!.. eu sunt un amarat de sibian, pe cilea, si nu am gasit o franzela sub 3 lei nicaieri – cu ocazia asta sunt curios, mai sibienilor, care e cea mai ieftina franzela pe care ati cumparat-o de la noi, de acasa – asa ca ce-ar fi sa iei o galeata mare cu apa si sa faci bulbuci in ea pana cand iti vine mintea la cap.. sau cine stie, poate la Bucuresti e chiar ieftin traiu’. caz in care imi cer scuze ca te trimit la galeata, dar tinand cont ca noi vorbim de o scumpire la nivel national macar o palma dupa ceafar tot meriti, pentru ca ne bagi pe toti in aceeasi oala, ca deh.. atata poti si atata stii.. oricum, concluzia e ca cel ma inteligent participant la orice dialog, la care iau parte unul sau mai multi jurnalisti e.. microfonul..

.. dar, daca e asa ieftin traiu’ la Bucale, aia inseamna ca.. oare cine-s fraierii, aia provinciali, pe care ii tot jignesc Capitalisti?!..

later..

6 thoughts on “Franzela..

  1. Pe asta cu franzela ți-o demistific eu. Prin sud numesc franzelă o porcărie de aia de 300 de grame. Eu o numesc cel mult chiflă. Adică mă sparg de răs la “pâine” de 500 de grame, moment în care întrerup discuția și spun: dragi copii, pâine cumpăr eu acasă, la Sibiu. Are un kil jumate. Drept este că la Sibiu dintotdeaua pâinea a fost mai scumpă, comparat inclusiv cu regiunile învecinate.

    Like

    1. 1. bun, si aia de 300 de grame e 60 de bani?
      2. nu doar painea e mai scumpa la noi, majoritatea produselor alimentare, ca deh.. noi mirosim a cultura..

      Like

      1. La muiere acasă, pita de 500 de grame e 1 leu. De astea știu pentru că am cumpărat chiar și ultima oară pe când am fost (acu vreo două săptămâni). Dacă fac regula de 3 simplă, iese 60 bani la chiflele alea de 300 de grame.

        Like

        1. si, are gust ca aia olteneasca.. dulce ca dreq?!.. sau macar e comestibila?!.. p.s. acu stau si ma intreb de ce dreq e asa scumpa la noi.. dupa calculul ala o pita de 1,5 kile ar trebuisa coste 3 lei, si e mult mai mult..

          Like

          1. Mă, nu știu cum e aia olteneasca ca să pot să-ți spun. Aș zice că are gust de pânine normală, dar la mine gustul de dulce este diferit. Anume: am nevoie de mai mult ca să-l simt cum trebuie, spre deosebire de Iulia.

            Like

Leave a Reply

