Branza..


.. sursa foto ..

.. mah, gandindu-ma la cat de scumpa e franzela prin Bucale, am stat sa meditez la preturile alimentelor din acelasi catun.. si mi-a mdat seama ca bucurestenii mananca mai ieftin decat eu, provincialul din capitala culturala.. si, ca sa nu se zica despre mine ca emit besini si miroase a logoree, o sa ma rezum la ceva ce stiu.. branza..

.. intamplator sau nu, cunosc producatori locali, in traducere de prin zona sibiului, alias ardeal pentru aia care au picat la geografie – nu de alta, dar la un moment dat am auzit ca si craiova e in ardeal, asa ca mai bine lamurim..

.. mno, ashe.. deci, cum ziceam.. cunosc ceva producatori, care au avut decenta si curajul de a vorbi sincer.. iar mai jos, vine morala.. au si ei cheltuieli si probleme, dar ca producatori de lactate, daca nu le-ar renta ar renunta.. desi majoritatea din ei se plang ca le merge rau, am aflat ca situatia e chiar la polul opus.. le merge al dreq de bine.. insa nu asta e surpriza..

.. surpriza nu e nici ca branza ardeleneasca e la mare cautare in capitala, ca vorba aia, si noua ne place si o mancam, ci ca e mai ieftina decat la sibiu.. mi se pare cel putin curios ca, in functie de sortimentul de branza, in sibiu trebuie sa platesc minim 15 lei per kg, in timp ce casul de calitate se vinde cu 8 lei kg in bucuresti.. da’ de ce dreq?!

.. adica, aici – acasa – va plangeti ca stati prost cu banii, motiv pentru care mereu cresteti preturile, dar va transportati cu toate dupa voi pana la bucuresti unde vindeti cu 8 le si va declarati multumiti?!.. citand un salvamar, de anul trecut de la mare, fir-ati ai dreq sa fiti..

.. deci, cine e fraieru’?.. eu.. ca pe langa branza mea, pe care ma chinui sa o degust, o platesc si pe a bucuresteanului.. care se plange ca o duce rau si mereu arunca cu vorbe nasoale despre provincie si ardeleni.. si-apai sa nu iei producatorul si bucuresteanul si sa ii dai cap in cap pana cand se aude ecoul?!.. futu-le gaura neagra interstelara de tarani..

later..

Leave a Reply

