Windows 8..


Note before you download: Windows 8 Consumer Preview is prerelease software that may be substantially modified before it’s commercially released. Microsoft makes no warranties, express or implied, with respect to the information provided here. Some product features and functionality may require additional hardware or software.

.. ca de obicei,. Microfost da rateu.. nu neaparat prin produs, dar prin procedeul de vanzare.. te lauzi cu un OS, cu ce aduce nou si ce poate face.. dar intai il arunci pe piata ca sa strangi feedback, iti rezervi dreptul sa il modifici.. iar apoi, cand ajunge pe piata, te lauzi cu ce ai implementat si ce shmeecher e.. pai, in ritmu’ asta, ar trebui ca dezvoltatorul urias sa imparta veniturile provenite din vanzare SO cu cei care testeaza versiunile prerelease..

.. recunosc ca, desi mereu am avut o afinitate pentru Unix-based OS, folosesc cu fidelitate sistemele de operare Windows de multa vreme, de prin ’97.. mai recunosc ca, de curiozitate, le-am incercat pe toate.. inclusiv Windows 1 – tentativa aia de ferestre generate in Dos, si care rula de pe un floppy de 1,4 mb..

.. mai recunosc si ca am fost fraier de cateva ori, instaland pe partitie curata versiunile prerelease, ca singur OS instalat.. si m-am tzapit de m-a luat dreq.. crash-uri peste crash-uri, probleme cu detectarea hardware, driverele originale evident ca nu potriveau.. problema peste problema, doar pentru o interfata.. caci, asta-i adevarul.. in toti anii astia, singurul lucru de care Micrrosoft s-a ocupat cu sfintenie este aspectul, interfata cu utilizatorrul.. de chestii serioase si importante s-au ocupat altii, uneori gratis..

.. am decis sa incerc Windows 8, dar de data asta cu cap.. l-am instalat intr-o masina virtuala si asa am putut click-ui linistit, cand am avut chef, fara sa imi intrerupa sau sa imi afecteze in vreun fel munca.. insa aici trebuie sa notez:

  • eu rulez Windows 7;
  • inainte sa apuc sa vad Windows 8 ruland, m-am chinuit mult si bine cu masinile virtuale. Cea de la Microfost, Virtual PC, e de tot cacatul si crapa intr-o fericire. Cea de la Oracle pur si simplu nu rula corect. Pana la urma am gasit solutia – VMWare Player – care isi face treaba ireprosabil.
  • Inainte de a downloada Windows 8 ar fi util sa verificati daca sistemul vostru e in stare “sa il duca in spate”, asa ca dati un click aici;
  • Windows 8 Consumer Preview se poate downloada de aici;
  • Pentru ca l-am instalat si rulat din interiorul masinii virtuale, nu m-am ales cu mare lucru:
  1. hardware-ul nu l-a detectat, deci nema WiFi, retea, drivere de sunet, etc – ceea ce inseamna nema audio, video, Internet.. un fel de Windows 3.1 cu icoane mai mari;
  2. mai greu cu configurarile, pentru ca ori nu le retine ori trebuie sa fi admin, desi tinand cont de punctul 1., nu prea ai ce configura;
  3. toate aplicatiile si trucurile cu care window 8 se lauda nu pot fi incercate, din cauza 1. si 2.;
  4. si oricat de misto ar fi interfata – pe care nu o pot valorifica la maxim, pentru ca nu am touchscreen – ma dispera faptul ca atunci cand incerci o aplicatie, nu te intoarce unde erai.. adica.. din desktop-ul clasic e mai greu sa le deschizi, dar poti.. si din ala “cool”, daca o faci, cand inchizi aplicatia te “lasa” in desktop-ul clasic.. da’ de ce ma rog, ca eu am dat click in partea cealalta..

.. nu mi se pare ca isi merita lauda.. da, as putea sa fac o instalare curata, cu partitie, cu blala – desi nu am touchscreen – dar nu cred ca voi fi impresionat de un produs Microfost din 2012 care se straduie sa faca ce face Android de mult, indiferent cate aplicatii proprii dezvolta – si alea imitate la greu – sau cat de mult se straduie sa puna accentul pe Cloud.. deci, ce primim?.. ce va ziceam.. aceleasi functii, aceleasi greseli de implementare si logica cu o noua interfata.. si se mai mira ca multi prefera versiunile piratate decat sa le cumpere OS-urile..

.. astept Windows 9.. poate vin si ei cu ceva nou..

later..

3 thoughts on “Windows 8..

  1. Eu nu am avut probleme cu el. Si chiar l-am avut ceva timp pus in loc de 7 ca sa storc tot ce are.
    Gasesti cateva articole la mine legate de el si de experienta mea. Dupa ceva timp a inceput sa imi placa, dar cu toate astea ramane meniul de start care ma da pe spate.

    Like

      1. Merge si in virtual. Nu mai stiu exact care a fost problema. Prima oara nu a mers pentru ca nu suporta VMWare kernelul. Pe urma am gasit buba si a mers si pe virtual. Dupa asta m-am hotarat sa il instalez direct.
        Eu nu am avut deloc probleme cu el. Si faci si tu greseala pe care a facut-o multa lume.
        Nu e Microsoft de vina ca nu iti merg driverele sau componentele. Ei iti ofera un sistem de operare. Mai departe este problema producatorilor de hardware sa asigure suport pentru ce ofera ei.
        Greseala asta a fost si mai mare cand a aparut Windows Vista. Pentru ca acolo a fost o schimbare majora a felului in care e scris SO.
        Si la mine nu a trebuit sa instalez decat placa video (un GTX 460), in rest au mers “out of the box”. Chiar si pana sa instalez placa video aveam efectele Aero functionale.

        Like

Leave a Reply

