Rating..


.. mi s-a facut greata zilele astea.. de la mai multe chestii, dar acum vreau sa vorbesc despre rating-ul televiziunilor..

.. in miijlocul frigului si a incidentelor – indiferent de catre cine cauzate – din timpul protestelor de strada a unor oameni – romani, sau nu – care nu mai suporta sii nu mai fac fata cheltuielilor, minciunilor, elucuubratiilor si nesmtirii tuturor celor aflat in functii inalte in stat, pe nenea Gadea & Co de pe la antena3 ii preocupa rating-ul.. toata ziua, buna ziua, cu orice ocazie, ni se arunca in moaca faptul ca au audiente bune, ca poporul roman sta cu ochiul pe ei, ca etc.. dupa ce au fost citati in presa internationala pentru informatiile furnizate, nenea Gadea a stat in mijlocu’ emisiunii si odata la 30 de secunde, ni se zicea iar ca ei au fost citati.. ca blablabla..

.. ma pretene..

.. nu ne intereseaza rating-ul tau, dar pe tine sigur.. ca de acolo iti iei toalele, masinile si blablabla.. te preocupa, foarte bine, agita-te si fa rating – si observam cum il faci si ni se face greata, dar trecem peste..

.. ce-ar fi sa lasi pe altii sa te laude?.. ca totusi, cand faci o emisiune informativa sau o dezbatere – sunt convins ca o sa gasesti un alt termen mai potrivit – ar fi bine sa lasi reclama si vraja pentru pauzele publicitare.. pune-o intre mancarea sanatoasa de la mcdonald’s si iaurtul ciumeg de la danone..

.. trecand peste rahaturile de mai sus, eu am o intrebare.. cum naiba afla baietii astia rating-ul a 2-a zi dupa evenimente?!?.. cum calculeaza ei intervalele orare de maxima audienta, cum afla % de romani care a stat cu ochii pe ei si cum fac ei comparatie cu alte televiziuni.. asa, instant, ca supa la plic.. ha!?.. cum?!?..

later..

3 thoughts on “Rating..

  1. Eu știam că e un dispozitiv care se folosește înainte de cablu (văzusem la ceva străin, nu la noi) și care înregistrează când și la ce s-a uitat la acel TV și transmite mai departe. Bineînțeles, nu toate lumea îl are cum nu se face sondaje pe toată populația.

    Știu că e o fază cu o campanie denumită People meter mai nou, parcă am auzit ceva la o reclamă, dar n-am fost atentă la ea.😆 Cică se obține gratuit, dacă ești „ales” după ce îți anunți disponibilitatea. Dar nu știu cine se ocupă exact de asta la noi.

    Informațiile pe net sunt sărace, că am căutat acum de curiozitate.
    Dar oricum, nu pe noi ne influențează cifrele alea… alea cu rating-ul interesează firmele de publicitate, să știe cât să dea la televiziuni, la ce emisiuni să ceară să bage reclamele lor, etc. Telespectatorul de rând e doar un pion în afacerea asta.

    Like

    1. nu contest nimic din ce zici.. dar din ce zici trag concluzia ca la noi orice fel de informatie de acest gen e eronata – intentionat, evident – in scopul asimilarii fondurilor de catre televiziuni din publicitate..
      interesanta chestia cu dispozitivele.. nu stiu sa fie asa ceva prin tara..

      Like

      1. Nu e greșită, în sensul în care nici sondajele nu sunt greșite.
        Dacă iei un eșantion reprezentativ, 1% din populație poate caracteriza întreaga populație cu o eroare de plus-minus 1-2% (bine, aici e o întreagă teorie statistică, bla-bla-bla).
        Singura problemă e cu eșantionul ăsta reprezentativ. De pildă o fi omogen, dar tind să cred că aceste aparate se concentrează prea mult pe mediul orașelor mari, nu neapărat pe sate (îți dai seama ce cruci și-ar face babele la vreun dispozitiv ciudat) sau orașe mici și foarte mici. Însă am încredere că companiile mari de publicitate nu ar da bani aiurea nici la noi nici la alte țări fără o statistică măcar aproximativ reală. E vorba de milioane de euro.

        La noi sigur există, numai că probabil nu au site sau dacă au probabil e atât de bine întreținut că apare la pagina 20 pe Google.😆 E tipic multor instituții și organizații de la noi.
        Am citit ceva aici http://www.mediapedia.ro/wiki/index.php/Peoplemeter
        DAr nu e neapărat sursă oficială.

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s