Lidl..


.. tocmai ce povesteam cu Tudor despre cat de retarzi sunt romanii.. bine, mai mult eu povesteam despre cat de retarzi sunt romanii, el prefera sa accepte ideea conform careia romanii doar se subestimeaza si comenteaza cu cioc mare, dar nu au coaie.. asa, ca mine.. care doar comenteaza, dar nu fac nimic.. a si gasit solutie omu’.. astia de-s nemultumiti sa plece, ce stau pe aici sa comenteze?.. el vrea fapte, nu vorbe.. sunt curios unde anume in CV e sectiunea aia in care scriem toti faptele necesare si suficiente pentru Tudor pentru a beneficia de privilegiul de a ramane in tara si luxul de a putea avea parere proprie.. dar, ma rog.. parerea omului.. sa ramana cu ea.. insa, mi-am adus aminte de alt eveniment “fericit” din sibiu.. da mah, s-a deschis Lidl..

.. nu stiu altii, dar eu fac cumparaturi din Lidl de prin ’90-’91, cand am ajuns prima oara acolo si evident am simtit nevoia sa ma indop cu toate dulciurile si alimentele pe care puteam pune mana si credeam ca sunt bune.. anii au trecut.. nu stiu cat de mult m-am desteptat, dar am continuat sa cumpar de acolo.. e aproape de casa – Heilbronn, Germania – si chiar au oferte faine la produse.. plus ca, uneori mi-aduceam in Romania – mai ales de sarbatori – chestii delicioase ce nu gaseam pe ci..

.. auzisem ca Plus a dat faliment, si se anuntase dincolo ca grupul Lidl il va achizitiona.. asa ca era vorba doar de timp pana cand aveau sa navaleasca si prin Sibiu, si au navalit.. m-am bucurat asa, un pic – ca si restul retarzilor – ca ma gandeam ca o sa gasesc aceleasi produse ca dincolo, la preturi acceptabile, oferte, etc.. plus ca sunt locuri de munca, de ce nu?!?.. da’ m-am bucurat prea repede.. am fost naiv crezand ca serviciile se pot vreodata ridica in Romania la nivelul celor de afara – chiar si atunci cand e vorba de un grup german, degeaba.. prostu’ nostru de taran e al nostru, si nu il intereseaza pe el ce zic nemtii..

.. da ma, m-am dus si eu la Lidl.. eram curios.. sa vad cum arata, ce produse au.. ce lipseste fata de afara.. si evident, sa vad preturile.. prost as fi sa imi mai aduc de afara, daca aici au acelasi pret.. si am hoinarit prin magazin.. unele chestii erau pe rafturi, altele lipseau.. cum lista de chestii pe care le ingurgitez e cam lunga, evident ca aveam la mine o foaie si un pix, sa notez – ca nu am hdd pe post de capatana – si sa compar apoi preturile cu alea de afara..

.. cred ca am apucat sa notez vreo doua produse, cu preturile lor.. ca deja m-am trezit cu un baiat geluit si insigna Lidl in spatele meu, care se uita mirat la mana mea.. va puteti imagina dialogul?

eu: – va pot ajuta cu ceva?

el: – ce faceti acolo?

eu: – bine, multumesc. Dvs?

el: – ce faceti cu pixul, ce scrieti?

eu: – notez produsele care ma intereseaza si preturile..

el: – nu aveti voie!

eu:  – pardon?!?

el: – e impotriva regulamentului sa notati preturile produselor si sa iesiti cu ele din magazin!

eu: – Pe ce planeta?!?

el: – ?!?. Eu v-am vorbit frumos..

eu: – Si eu. Domne’, eu nu vin pana aici sa cumpar un produs, si doar nu te astepti sa memorez lista de cumparaturi. Plus ca am dreptul sa stiu daca mi-ajung banii la casa sau nu. Nu e prima oara cand intru intr-un magazin Lidl, si nu am auzit de regula asta.

el: – Asta-i regulamentul! Ori aruncati foaia ori parasiti incinta magazinului!

.. v-am zis eu ca nu va puteti imagina cat de retarzi pot fi romanii.. adica, magazinul ala tipareste pliante si – vreau, nu vreau – le gasesc in posta.. sau ma suna cate unu’ la interfon in weekend, sau pur si simplu le gasesc la altcineva – vezi reclame la tv.. deci, nimic din ceea ce contine magazinu’ nu e confidential.. ca, daca te-ai scarpina invers, ai putea sa tii minte cate un produs, iesi, notez, intri iar.. sau sa scrii pe telefon – si nenea nu are voie sa se uite acolo, desi probabil tot asa te-ar da afara, ca i se pare lui suspect.. oricum ai lua-o, regula asta inventata de romani e si aiurea si enervanta – ca si regula aia tampita de la carrefour sibiu, unde daca ai o geanta/ghiozdan sau ceva dintr-o familie adiacenta de bagaje, ti le sigileaza la intrare intr-o punga de plastic (fara maner), ca sa umbli ca tampitu cu ele in brate tot magazinu’, pe motiv ca ei previn furturile.. pai si atunci toate camerele alea montate prin magazin ce pula calului de rost mai au?!?.. sau paznicii de la intrare care mananca fornetti si discuta rezultatele meciurilor prin statie?.. sau senzorii cu infrarosu montati la iesirile din magazin?..

.. am umblat toata europa.. cu ghiozdan in spate, fara.. am notat preturi, am si gustat produse in magazin – te si incurajeaza sa o faci inainte sa cumperi.. da’ ce vad la tampitii astia de romani, nu am vazut nicaieri.. si or fi aia care fac regulile tampiti, dar o fac in interes propriu.. baietii fac bani.. tampitii tampitilor sunt romanii astia disperati dupa mall-uri si cumparaturi, care tac si inghit si se bucura de un magazin ca de Mesia pe pamant.. nu au comparatie – si aia nu e vina lor – dar nici nu judeca sau comenteaza atunci cand ceva nu le place.. primesc mereu replici gen “asta-i regulamentul” de la cate un amarat idiot ce executa cu sfintenie ce i se zice ca sa aiba bani de bere, iar prostu’ astalalt tace si executa.. doi prosti, amandoi pe banii lor, executa ce li se zice.. si io trasa fac la fel, ca de.. eu sunt nesimtitul ala care s-a trezit sa comenteze..

.. iertare ca gandesc.. mall-uri, manele si pizda sa fie.. inteligenta ne cumparam..

later..

4 thoughts on “Lidl..

  1. Am intalnit in Romania magazin LIDL cu toaleta, intr-un oras mai mic si intr-un municipiu fara toaleta, nu prea am inteles de ce unii au, altii nu – e adevarat erau in judete diferite … dar asta nu e o explicatie …

    Like

  2. Spune-mi si mie te rog, daca stii, pe dincolo magazinele Lidl au bude ? Care-i standardul german ? In Brasov cand Lidl a preluat magazinele Plus au pus efectiv lacatul pe buda. De vreo 5 luni magazinele lor din BV nu au toaleta. Am fost cu fetita mea de 5 ani si cand am vrut sa intru la WC, un copil de pe acolo, care se dadea sef a chemat agentul de paza si m-a dat afara dupa ce mi-a spus ca WC-ul este in “reamenajare”. De cinci luni astia nu au reusit sa reamenajeze o buda. Iti dai seama cat le lua daca o construiau de la zero. Pana la urma s-a scapat pe ea. Am iesit repede afara sa vedem ce mai putem face si ….. pe laterale magazinului pe langa garduri plin de cacat si miros de pisat. Dupa un slalom printre movile, am luat si vreo doua moturi pe bocanci, am ajuns in sfarsit la masina. Si uite asa s-au incheiat cumparaturile mele in Lidl, dar am primit la promotie mult cacat.
    Deci in concluzie: intr-un magazin de cacat nu poti sa ai decat o esperienta plina de cacat.
    Si mai cred ca nu a fost un exces de zel al unui angajat, ptr ca si agentul de paza avea aceiasi caseta, plus ca dureaza de ceva timp si e valabil ptr toate magazinele lor din Brasov. Poate ca asa a inteles un sef de prin Romania sa treaca prin criza mutand buda in curte.

    Like

    1. Nu stiu daca e intrebare retorica, dar da.. dincolo orice magazin lidl are toaleta pentru clienti.. in sibiu, din cate stiu, plus-urile nu aveau toaleta, asa ca acum – prin preluare – nu au nici lidl.. nu tin minte sa fi vazut vreo toaleta, si am intrat in 3 magazine diferite pe aici.. dar bun subiect ai ales, pt. ca multe din asa zisele magazine mari nu au toaleta.. nici billa nu are, nici lidl..
      la ce comporetament ai intalnit, nu ma mir.. ca e romania.. da’ macar o reclamatie la opc tot bagam.. din cate stiu, e obligatoriu sa aiba toalete, si daca nu e, asta nu justifica atituudinea de animale ale angajatilor..
      p.s. oricum, reprezentantii lidl romania m-au informat ca sunt liber sa notez cate preturi doresc, asa ca de abia astept sa ma mai opreasca un angajat sa imi zica ca ma da afara..
      p.s.s. oricum, in tara asta, peste tot calci in rahat – la propriu si la figurat – fie ca e pe trotuar, de la caine sau stapan, fie ca esti intr-o cladire a statului unde angajatiui te ignora sau iti raspund flegmatic.. ca de.. ii deranjezi de la cafea..

      Like

  3. Vezi tu, aici (e)migrarea oamenilor capabili ar putea avea consencințe. Numărul idioților este în creștere. Am spus în nenumărate rânduri faptul că în cazul în care plec, plec pentru că mă satur de melteni pe zi ce trece.

    Like

Leave a Reply

