Friendship..


.. am invatat din experienta ca prietenii adevarati sunt greu de gasit, si uneori greu de suportat.. Dumnezeu stie – si, mai ales prietenii mei – ca sunt dificil si greu de suportat.. dar imi place sa cred ca m-au suportat atata timp pentru ca merit.. daca nu, ii rog sa ma injure in sectiunea de comentarii.. anyway..

.. nu ma bucur niciodata cand un prieten are probleme sau are cate un of pe suflet si simte nevoia sa il impartaseasca.. dar ma bucur daca ii pot fi alaturi la nevoie, si am un impuls tampit – unii ar zice de berbec – ca un fel de obligativitate morala sa ii zic ce gandesc, si sa ii spun ce ar fi bine sa faca pentru el.. sau ce as face eu in aceeasi situatie.. ca sa fie bine..

.. evident ca, in general, facerea de bine e futere de mama.. asa ca, in secunda in care termin de vorbit, armele se indreapta asupra mea.. persoana care a avut tupeul sa dea sfat.. persoana care are si ea multe defecte, si care a gresit in viata.. si care e atat de ipocrita, incat vine sa zica ce e bine si ce nu..

.. astea sunt de obicei persoanele pe care le-am sters din lista de prieteni.. din simplul motiv ca am asteptari mari.. tot timpul.. mai ales de la mine, asa ca am si de la ceilalti.. si daca nu putem vorbi deschis ce gandim, si ce simtim.. sa impartasim opinii si pareri – si sa admitem ca astea se fac spre binele nostru, ca suntem prieteni – atunci mai bine singur..

.. recent, am adaugat pe cineva in lista mea foarte scurta de prieteni.. nu credeam sa mai fac asta curand – sunt dificil, pretentios, si brutal de sincer, asa ca putini ma suporta.. dar totusi, am adaugat, si asta m-a bucurat.. insa nu ma asteptam sa obtin o reactie ca cea de mai sus de la ea.. se prea poate din nou asteptarile mele sa fie prea mari.. dar nu inteleg de ce prietenii se asteapta ca modul tau de gandire sau principiile sa se muleze dupa doleantele lor, ca sa “fie bine”.. de ce se face presupunerea ca orice face – bun/rau – trebuie sa fie admis si trecut cu vederea.. si atunci, in nebunia mea fac presupunerea ca daca cineva nu te accepta cum esti, sau ca le vrei binele, atunci ala nu ti-e prieten.. si te va considera prieten atata timp cat le canti in struna si le dai dreptate.. ceea ce la mine = pierdere de timp..

.. e adevarat ca toti suntem reticenti la sfaturi, si ne suparam cand altcineva are dreptate – cu atat mai mult sa le recunoastem asta – dar un pic de obiectivitate trebuie sa ramana acolo, in coltul neuronului, si cu cat mai multa, cu atat mai bine.. Saltwater stie ce zic, nu-i asa batrane?!?..

.. nu imi place sa fiu dezamagit, dar presupun ca asta e riscul meseriei.. omul cat traieste invata.. daca e om.. daca nu, nu..

later..

Leave a Reply

