Una calda, una rece..


ma urmaresc prostii..

.. la finele acestei afirmatii prietenii mei, de obicei, pufnesc in ras si ciulesc urechile.. s-au obisnuit cu faptul ca este o realitate, si asteapta o noua patanie in stil neo.. e adevarat ca, uneori, primesc critici pe motiv ca ai facut si tu ceva.. dar odata ajuns la deznodamantul fabulei, mi se da dreptate.. am zis fabula, pentru ca – sa fim realisti – zi de zi avem de-a face cu animale..

.. revenim..

.. ma urmaresc prostii.. in fiecare zi ma trezesc sperand ca va fi o zi linistita – diferita de restul – insa, mi se dovedeste ca speranta moare ultima.. ziua de ieri a fost una plina de nervi – tipica pentru mine – si plina de prosti – tipica pentru Romania.. dezvolt..

.. nu m-am definit niciodata ca fiind un tip bogat, sau cu bani.. pentru ca nu i-am avut niciodata.. am avut si perioade mai mult decat dificile financiar – pe care nu vreau sa mi le amintesc, sau sa le povestesc – dar cel mai bine mi-a fost cand mi-a fost.. bine.. daca am avut bani de facturi, o pereche de blugi si un suc in oras a fost bine.. si mi-e bine si acum, ca dovada ca-s un pieton amarat cu un telefon modest.. pe de o parte, ma bucur ca e asa.. n-as vrea sa am bani si sa ma schimbe.. dar am deraiat..

.. ideea era ca nu prea dispun de sume de bani, desi mi-as dori uneori – ca de exemplu, sa imi pot renova apartamentul asa cum visez.. asa ca, atunci cand am neste banuti mai fac cate un nimic.. doar-doar se aduna nimicurile si la final arata totu’ cum voiam.. ieri, a venit randul usii de la intrarea in apartament..

.. si, ca tot romanu’, am umblat in lung si in lat pentru a gasi produsul cu cel mai bun raport calitate/pret.. am ajuns pana la o cunostinta care s-a oferit sa imi faca si reducere.. am fost, am vazut usa, mi-a placut, am ales-o – toate bune si frumoase.. si asteptam sa fiu sunat sa mi se zica..

– mey, maine iti vine usa..

.. insa am sunat omul inainte de sarbatori si i-am zis sa ma amane pana dupa boboteaza, ca fonduri din ceasul cu cuc.. zis si facut.. na, si vineri suna telefonu’.. respectivul ma anunta ca luni dimineata, la 9:30, vine usa.. no, tulai.. ca m-am entuziasmat – am uitat ca traiesc in Romania.. mare greseala am facut..

.. echipa care trebuia sa vina cu usa si sa execute montaju’ a intarziat – trebuia sa o iau ca pe un semn – insa, intr-un tarziu, ajunge.. si imi cere o ruleta – inca un semn (ce orb pot fi uneori).. dupa care, purcede – plin de energie si vitalitate – la demontarea (demolarea) vechii mele usi.. n-a fost prea greu, saraca, pentru ca era vai de ea.. batrana si scorojita, amintirea unor alte vremuri si a unei copilarii plina de perle si nazbatii a subsemnatului.. si, iata-ma, cu o gaura mare la intrarea in casa.. moment in care 2/3 din echipa de 3 oameni pleaca sa aduca usa, caci..

– se potriveste mah.. las’ ca merge..

.. na, si ce dreq sa fac.. ma pun in povesti cu bietul om uitat pe scari ca un caine comunitar.. si bine am facut.. caci, dupa 10 minute de povesti, intrebari si curiozitati, aflu urmatoarele..

  • usa nu are prag, ala mi-l confectionez eu..
  • usa nu are nici un fel de prindere in perete, doar spuma – care e rezistenta, pe motiv ca el a prins si usi de 100 kg in acest mod..

.. asa, ca un mic interludiu – va spun ca eu de asa ceva nu am auzit, si daca ati auzit voi, lamuriti prostu’.. dar mi se pare logic..

  • daca am platit usa, ar fi frumos sa primesc si pragul.. nu de alta, dar la cafenea cand cer un latte machiato nu mi-l aduce in palme..
  • usa ar fi totusi frumos sa fie si ancorata in ceva.. nu de alta, dar poate cad si eu cumva pe ea, si sa nu trec prin ea ca prin aia din cluburi..

.. na, deja eram si nervos si socat de faptul ca cineva care se lauda ca a montat o droaie de usi, imi spune pe un ton calm si normal asemenea perle.. dar eram prea ocupat sa reactionez in vreun fel, deja eram la telefon cu firma – de patron, care mi-era prietenul cu reducerea, nu reuseam sa dau, dar am dat mai tarziu, aveti rabdare..


.. raspunde un dispecer – rog dispecerele de taxi, sau oricare altele sa nu se supere daca le jignesc; recunosc in mod public ca persoana mentionata anterior are un iq cu mult mai scazut – care ridica tonul, sustine ce zicea meseriashu‘ mai devreme, si intareste ideea cu urmatoarea,,

– domne, spuma aia rezista.. nici cu pumnu nu poti trece prin ea..

.. oare cu capul lui tare si gol – pe langa faptul ca s-ar fi produs ecou – as fi putut trece?.. ma tot intreb de ieri, si ma bate gandul sa trec pe la firma, sa aflu’.. anyway.. desi eram linistit pentru faptul ca sunasem, aranjasem si nu ramanea decat montajul, am luat un mumu original – de la persoane de aceeasi natura – asa ca m-am vazut nevoit sa caut dop la gaura.. alias usa la intrare.. gaura mai aveam, floci mai trebuiau, sa ii bag pe toti meseriashii astia in locu’ de bashtina..

.. na, si cum ziceam.. pietonu’ a trebuit sa recurga la taximetrie pentru a solutiona cat mai repede problema – moment in care toata lumea a trecut pe programul chiul.exe – ia-ti liber de la job, ia-ti liber de la faculta, etc.. pe nevasta-mea am lasat-o pe post de usa la intrare – i-am dat manerul sa il tina in mana, pana ma intorc – dupa care am fugit cu sponsoru’ – alias muma, mami, sefu’ – in cautare de bucati de lemn/metal cu broaste, clante si alte biciclete incluse in pachet..

.. ne-am dat seama foarte repede..

  • de ce ne facuse ala reducere – pentru ca era usa de cacat..
  • ca ne vor trebui bani seriosi, bani pe care nu-i aveam..

.. acuma, cred ca singurul avantaj in tara asta e ca poti suna pe cineva sa ceri bani si, daca are, iti da.. zis si facut.. asa ca, am reusit sa alegem si usa.. partea tare e ca – in timp ce umblam intre magazine – ma suna patronu’ sa afle cum a iesit treaba (nu vorbise cu angajatii).. si cand i-am zis a exclamat

– astia-s prosti, mah ?!?

.. din experienta marturisesc ca da..

.. na, si am ales si usa.. reclama, ne-reclama.. cea mai buna – si mai scumpa – am gasit-o la ambient.. si cum sunt prea sarac sa cumpar ceva prost, am luat-o pe aia.. usa metalica, de culoarea stejarului.. 1350 lei + montaj = 1500 lei.. m-a spart.. mananc covrigi pana luna viitoare.. dar acuma se punea problema montajului.. din nou..

.. era un motiv pentru care am facut “rezervare” la usa, pentru ca altfel poti sa uiti montaj.. ca dovada, ca ne-am apucat sa sunam in stanga, in dreapta.. si toata lumea era ocupata, si se oferea sa presteze servicii urmatoarea zi – inclusiv transportul, gratuit, al usii achizitionate.. astfel ca eram in rahat pana in gat, fara bradut agatat de nas..

.. din gura-n-gura, din apel in apel am reusit sa dau peste un domn – ca altfel nu il pot numi – care, desi era ocupat in ziua aia, s-a oferit sa vina pe dupa-masa, ba mai mult.. s-a oferit sa ridice el usa in ziua aia, si sa o aduca pentru montaj.. asa a facut omu’, astfel ca m-am trezit cu el la usa, cu usa si 4 truse imense de scule.. nu a stat omu’ o clipa si s-a apucat de montat..

.. pe bune ca eram agitat, dupa experienta de dimineata.. si simteam nevoia sa ii spun omului ce sa faca – pas cu pas.. omul tot incerca sa ma linisteasca, insa nu avea pe cine.. asa ca il tot controlam din cand in cand.. dar am fost placut surprins de faptul ca nu se grabea, nu era huruit, nu am auzit injuraturi si nu mi s-a cerut nici un fel de instrument aditional pe motiv ca “l-a uitat”.. ba chiar, exagerez zicand ca omu’ a facut treaba ca pentru el, astfel ca 3 ore mai tarziu aveam usa montata – la boloboc, sudata in perete, izolata, reglata, etc – urmand ca, a 2-a zi, colegul sa vina sa execute finisajele.. a si venit omul azi, si mi-a zis ca dureaza 2 zile finisajul, dar ca la sfarsit voi fi multumit.. dupa prima etapa marturisesc ca avea dreptate omu’..

.. pe cat de tampiti fusesera aia de dimineata, pe atat de inteligent si priceput era omu’ asta.. inca ma mir.. desi, ar trebui sa fie ceva normal, inca ma mir ca mai exista la noi in tara oameni care cer bani – nu sume exorbitante – dar o fac in schimbul unor servicii de calitate.. deci, se poate.. se poate, evident.. dar vrem?.. nuuuu.. romanu’ trebuie sa fie roman.. si cere sa fie nesimtit, prost si lenes, in timp ce sta pe scaun si ragaie a bere.. asteptand ca femeia sa ii suga creionul – ca pula nu are – si noi sa ii dam bani pentru urmatoarea limuzina nemteasca..

.. morala fabulei?!?.. la genu’ asta de animale le zic.. ce i-am zis dispecerului..

– pretene, ia-ti echipa si usa, si indeasa-le adanc de tot.. pe cur..

later..

2 thoughts on “Una calda, una rece..

Leave a Reply

