Bune maniere..


.. imi tot vad orasul laudat peste tot.. e vorba de Sibiu.. si fie ca e pe blog-uri, in ziare, la Tv sau in povestile unor oameni – fie ei cetateni romani sau nu – aud doar vorbe de bine despre locatie si despre al ei mandru lider.. dar ca locuitor – de cand am deschis ochii – vin si zic: o gramada imensa de rahat..

.. da, ca si turist sau simplu trecator asa arata misto orasul.. are istorie, are monumente frumoase.. locatii si terase de baut un suc, cluburi de agatat domnisoare sexoase si zone verzi/montane demne de vizitat.. toate amintiri placute care iti raman intiparite pe vecie.. dar asta e iluzie optica..

.. am avut destule campanii, vor mai fi.. am fost capitala culturala europeana.. vom mai fi.. dar asta nu schimba cu nimic faptul ca toti sibienii au disparut, si a ramas un oras frumos locuit de taranoi needucati cu aere intelectuale, tzoale de firma si masini scumpe.. un fel de Bucale de Transilvania..

.. mai recent, m-am enervat pe campania aceea cu “Sibiu – orasul bunelor maniere” – cred ca ei ziceau de capitala, desi nu inteleg de ce vor sa treaca Sibiul pe harta Romaniei ca capitala.. ma rog..

.. anyway.. m-am enervat pentru ca zi de zi – si nu doar eu – am de a face cu creaturi antropoide, fara 7 ani de acasa.. de unde atatea bune maniere?.. fie ca platesti facturi, mergi la banca, mergi la magazin, la cinema sau doar in parc.. ti se vorbeste urat, pe o intonatie adresata parca sclavilor, ceva gen.. “ma leshi?!?”.. si totul e de doua ori mai rau cand ai de a face cu autoritatile/angajatii statului..

.. nu sunt ipocrit.. nu sunt nici pupincurist si nu imi place sa ma laud cu ce nu am, astfel ca nu o sa laud nici Sibiul.. hai sa va dau un exemplu de bune maniere..

.. era in saptamana dinainte de Craciun, luni dupa-masa.. am ramas pieton (nu mai am masina), si cum mijloacele de transport in comun si taximetrisii nu mi-s prieteni, am luat-o la talpa prin oras.. treburi de zi cu zi, si nu numai.. ca tot omu’..

.. la plecare de la Kaufland, in drum spre centrul orasului, am luat-o pe podul pietonal peste parau.. la jumatea lui vad in fata mea o batranica ce aluneca si cade.. un barbat de langa ea incerca sa o ajute sa se ridice.. fug si eu, o ridicam..

.. alunecase pe vopseaua trecerii de pietoni – care e cauciucata, si cand e doar umeda deja iti poti rupe linistit gatul.. plus ca mai si ninsese – si norocul ei a fost ca nu a dat cu capul de bordura.. si-a zdrelit doar nasul, de unde ii si curgea sange.. dar partea nasoala era faptul ca isi fracturase incheietura de la mana stanga, pe care cazuse..

.. cum biata femeie nu avea telefoane la ea, am intrebat-o ce prefera – taxi, salvare sau sunam o ruda, ceva?.. batrana marturiseste ca nu are pe nimeni, asa ca alege salvarea.. barbatul de care vorbeam ne zice pe ce strada ne aflam, si dispare in ninsoare.. eu si nevasta-mea ramanem – sa o tinem de vorba pe batrana, sa uite de dureri, si sa asteptam cu ea salvarea..

.. na, sunam la salvare, si deja incepem sa dam de prosti.. sunam la 112, spunem ce si cum.. ca dorim ambulanta pentru o fractura.. zicem numele si adresa (cea data de tip).. si incepe aia la telefon:

– cum o cheama pe doamna?.. ce varsta are?.. are fractura?.. ce si-a fracturat si in cate locuri?

.. mai lipsea sa ii ceara masura la chiloti.. dupa ce ne tine asta de la 112, ne transfera la sericiul de ambulanta.. unde o ia de la capat respectiva inteligenta.. pana cand i-am zis:

– domne, vrei sa pui intrebari?.. urca in ambulanta si hai aici.. si intreab-o, ca nu plecam nicaieri..

.. retineti ca in timpul asta, pierdut, mana bietei femei incepe sa se umfle si sa doara.. nasul ii sangera si sibienii mei plini de bune maniere.. pe ei ii durea fix in cur.. treceau toti pe langa noi, de fapt, pe langa biata femeie cu sangele pe fata, fara sa se sinchiseasca.. erau prea ocupati.. colac peste pupaza, femeia lucrase 35 de ani ca asistenta la sericiul de urgenta.. daca facea si ea la fel, cred ca mureau destui..

.. na, si ne punem cu femeia in povesti, sa o facem sa uite.. timpul trece.. ambulanta nu mai vine.. m-am dus pe strada sa caut o placuta cu numele.. cand vad.. nesimtitul de mai devreme ne daduse numele gresit al strazii.. iar suna la ambulanta, moment in care ne ia aia la 11-metri.. de parca era vina noastra.. si, inca o tura de asteptat..

.. ce-i drept, gafa cu strada cred ca ne-a costat vreo 10 minute, dar in total am asteptat 45 de minute dupa ambulanta aia.. si, cand soseste.. soferul se ia de noi din cauza faptului ca el ne astepta in capatul celalat de strada – de parca io-s de vina.. ca sofer de ambulanta ar trebui sa stii strazile, pretene.. io am stat cuminte in frig si te-am asteptat.. si femeia aia in varsta, cu fractura, si ea a asteptat.. si se ia de noi si doctorul de pe ambulanta – desi, la cat de proasta era si aia, ar fi caz norocos sa fie asistenta – pe motiv ca.. ei umbla dupa noi de 10 minute.. dar mi-a zis-o asa, cu rautate, cu o privire din aia de criminal.. nu cred ca ajungeau in alea 10 minute la alt apel, si pana la urma asta nu era un apel fals.. am asteptat in frig sosirea ambulantei.. vina mea era ca am fost un prost, nu?.. am stat acolo si am ajutat biata femeie sa isi sune o ambulanta.. ca dovada.. ca astia imi faceau morala..

.. na, si o urca pe biata femeie in ambulanta, si inainte sa plecam, mai aud o perla tare.. o intreaba “doctorita” ce o doare, dupa care vine intrebarea:

– dar unde ati alunecat?

.. da’ ce pula mea conteaza?.. tu esti medic, nu arheolog sau angajat la Drumuri si Poduri.. am apucat sa auzim prin usa glisanta a ambulantei, care s-a inchis rapid, un multumesc tremurand al unei batrane indurerate..

.. oricum, tin sa aduc neste multumiri:

  • ii multumesc primarului nostru drag, pe care il doare fix la BMW-ul primit cadou de problemele oamenilor pe care ar trebui sa ii deserveasca;
  • ii multumesc din nou primarului, care a facut economie la multe chestii importante – inclusiv semafoare, semne de circulatie, etc.. dar mai ales ca a facut economie la vopseaua de marcaj a soselelor si trecerilor de pietoni – care ar trebui sa fie reflectorizanta, dar nu e – aia cauciucata si de rahat, care e invizibila cand ploua sau e intuneric, dar pe care iti poti rupe usor gatul chiar si vara;
  • multumesc serviciului uni 112 pentru ca a angajat asemenea personaje calificate, menite sa ajute si sa reduca timpul de interventie catre solicitanti;
  • multumesc serviciului de ambulanta, care se misca greoi, nu cunoaste orasul in care lucreaza si care cearta solicitantii ca umbla dupa ei;

.. toate astea se intampla intr-o tara europeana numita Romania, ale carei costuri sunt mai mari decat ale celorlalte tari vecine, pe banii contribuabililor, a sanatatii si nervilor lor.. va multumim, mai manieratilor..

later..

8 thoughts on “Bune maniere..

    1. iote si prostu’.. ca manelistu’ la etnobotanice..
      io te las.. sa ramai la fel de inteligent precum erai inainte sa citesti..

      Like

  1. Ce lume cruda, iar mie mi se spune pesimista. Cred ca sunt optimista sub acoperire, caci lumea asta e cretina si malefica in acelasi timp…
    De aceea merg eu pe langa treceri, mi-au ajuns derapajele pana-n gat.

    Like

Leave a Reply

