Euro 5 ?!?..


Borbely: Marim taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini vechi

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely (foto), a declarat, joi, ca taxa auto va fi marita intrucat autoritatile incurajeaza schimbarea parcului de masini cu masini noi, si nu cu masini second hand, mai vechi de zece ani.

“Vom mari taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini second hand”, a spus Borbely, citat de Mediafax.

El a aratat ca, potrivit datelor detinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de masini second hand care s-au adus anul acesta in Romania aproape 50% sunt masini mai vechi de zece ani.

Totodata, din 2011 vor fi taxate si autoturismele Euro 5, scutite anterior de aceasta taxa de poluare.

Proprietarii de masini ar putea plati in 2011 o taxa de poluare cuprinsa intre 32.000 de euro pentru inmatricularea unei masini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani si 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit in prezent de la taxare.

.. via Daily Business ..
.. as putea sa scriu toata ziua despre taxa asta auto – da, atat de mult ma enerveaza – si, in ritmu’ asta, ar trebui..
.. pe langa faptul ca avem un ministru ungur al mediului – da, urasc ungurii, care e problema ? – fapt care ma face sa realizez ca nu exista stat membra U.E. care sa aiba membru al unei minoritati participant la decizii vitale statului – imi dau seama ca o sa ninga in iad pana sa vedem un roman cu asemenea functii si drepturi, cum au maghiarii in Romania, in Ungaria..
.. mai apoi, revin la taxa si presupusul ei scop.. mediul.. nenea asta sustine ca refuza sa caseze harburi pentru a aduce alte harburi din afara care sa polueze mediul, asa ca mareste baremul taxei auto pentru a obtine un parc auto cu autoturisme nu mai vechi de 10 ani.. in mintea mea traducerea e clara – masura administrativa cu tenta fiscala, menita sa aduca suplimente la venitul de stat si care, in mod subliminal, inabuse libertatea de cumparare si capitalismul in timp ce favorizeaza monopolul intern al producatorilor / dealer-ilor auto..
.. majoritatea autoturismelor produse dupa anul 2000 – in speta, alea pe benzina – au norma de poluare euro4.. alea pe benzina ramase si diesel sunt euro3 (la astea taxa poate fi destul de nasoala).. ergo, cele cu euro4 nu prea polueaza, nu vad de ce ar plati taxa – care oricum a fost declarata ilegala de atatea ori – si, daca o fac, e destul de micuta.. dar pe mine ma nedumereste altceva..
.. de ce, intr-o tara producatoare de autoturisme noi cu norma de poluare euro5, masinile SH aduse din afara, si care indeplinesc aceleasi norme de poluare, platesc taxa de inmatriculare ???.. gasiti voi un raspuns logic, eu am un lapsus de data asta – cam cum au avut bravii nostri lideri cand au “compus” asemenea legi..
later..

2 thoughts on “Euro 5 ?!?..

  1. Taxa asta este un exemplu de idee ce în abstract este valabilă dar în practică este prost implementată. Iar taxarea Euro 5 este cea mai mare lăbărie.

    Pe de altă parte, apropo de unguri, s-au inflamat că de 1 Decembrie românii de pe la ei vor să sărbătorească ziua națională a României și s-au pus de-a curmezișul pentru că vezi Doamne pentru ei e insultă faptul că la acea dată au pierdut Ardealul. Dacă le cerea cineva cheltuielile de cazare pentru 1000 de ani oare cum era?

    Like

    1. buna asta.. cu cheltuielile..
      pai acuma, ca li s-a permis moftul asa cu autonomia, merg inainte pe ideea aia.. insa tare as vrea sa se impiedice cu dintii de cate o ranga..

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s