Trenule, masina mica..


Compania de distributie a gazelor naturale, E.On Gaz, a solicitat Primariei Sibiu acordul pentru o serie de lucrari de sapatura pe nu mai putin de 88 de strazi din oras. O parte din aceste lucrari vor fi executate pe strazi recent reabilitate integral de catre administratia municipiului.

Lucrarile ar urma sa inceapa in toamna acestui an si sa fie finalizate anul viitor. “Cea mai mare parte a lucrarilor de investitii ale companiei noastre este corelata cu investitiile primariei in infrastructura stradala, insa exista si situatii cand aceste lucrari nu pot fi corelate, aceasta datorandu-se unor factori obiectivi care tin, in cea mai mare parte, de specificul domeniului de activitate”, se scuza reprezentantii E.On Gaz pentru faptul ca vor sparge si strazi proaspat refacute.

Inca o iarna cu drumuri sparte

Potrivit informatiilor furnizate de compania de distributie a gazelor naturale, investitiile se ridica la aproape 20 de milioane de lei si vizeaza inlocuirea de conducte si bransamente cu unele din polietilena. Potrivit legislatiei locale, lucrarile care afecteaza stratul de asfalt din municipiul Sibiu trebuie refacute in termen de trei zile de catre SC DPC SA, administratorul drumurilor la care unic asociat este Consiliul Local Sibiu. Din experienta iernii trecute, numarul mare de interventii in apropierea sezonului rece poate depasi capacitatea de lucru a SC DPC, ceea ce va face ca drumurile din oras sa ramana brazdate de santuri pana in primavara lui 2011.

.. via kappa ..

.. urmeaza o traducere libera..

.. de vreo cateva zile fut tot ce prind pe soselele din sibiu – nervi, bucse, pivoti, spoilere si alte piese total nefolositoare ale masinii, pentru ca unii e tampiti..

.. dupa ce ca, de cativa ani buni asteptam ca strazile cele mai circulate de prin sibiu sa fie reabilitate – Dumnezeu si restul sibienilor mi-s martori, ca destui dintre noi ne-am rupt masinile pe ulitele astea, timp in care primaria sibiu s-a laudat cu faptul ca nu au despagubit nici macar un cetatean, din multimea celor care au depus plangere, pentru pagubele suferite – ne simteam si noi optimisti.. ca na, uite ma.. avem si noi strazi la iarna.. achaaamm.. wrooong !!!..

.. s-au trezit astia de la gaz ca.. ei au de facut lucrari.. au fugit lipa-lipa la bravul nostru primarel, pe numele lui Ion, si au cerut aprobare.. cum pe el il doare exact in producatorul de gaze de sosele, sau de masinile lui – alea platite din bani contribuabililor – evident ca a raspuns pozitiv..

.. astfel ca, ce era praf sibiul, dar sa-l vezi acuma.. mai trasa imi cumpar bilet CFR, ca restu’ conditiilor sunt indeplinite.. s-au apucat tampitii – sa ramanem constanti in atribute – si au sapat santuri pe multe din soselele din sibiu – din ce am intrebat, 88 de strazi – si de-a lungul, si de-a latul.. santuri late de vreo 40 de cm, adanci de cel putin 25 cm.. fie ca sunt trasate de-a latul strazi, pe toata latimea ei, cu o repetare la fiecare 10 metri.. fie ca sunt trasate pe una din partile strazii, pe toata lungimea ei – respectand masurile de mai sus – optiunile variaza.. nu ma intrebati ce considerente au gazatii, ca nu stiu.. probabil nici ei, dar ei sapa.. ca ce sa faci, viata e grele..

.. cum ziceam.. ca cu trenu’ – da, cacofonie, asa.. ca de aroma – ti-e groaza sa mai iesi cu masina, pe bune.. daca iei taxiul, il auzi pe ala injurand, deci iar nu e bine.. asa ca, hai la talpa frate – retineti ca taele masinii sunt platite, dar degeaba.. ca nu am chef sa mai bag bani si in piese.. tu ai avea ?..

.. ieri veneam de la TEDx pe cel mai scurt drum.. stiam ca sunt santuri lasate de prosti, dar erau acoperite cu pamant, asa ca ea acceptabil – suntem obisnuiti, ce dreq – dar am avut surpriza sa dau nas in nas cu aceleasi santuri, mult mai adanci, umplute cu piatra cubica – stiti voi, aia folosita la caile ferate, pentru sustinere – dar nu umplute pana sus.. asa ca, sa fi trecut prin ele ar fi fost distractiv si distructiv in acelasi timp.. astfel ca m-am vazut nevoit sa ocolesc un cartier intreg, desi eram la 50m de casa.. asta-i capitala culturala de care vorbim..

.. tinand cont ca sunt multe strazi in conditii asemanatoare – sa nu mai vorbim ca, in lipsa de centura ocolitoare, pe unde e trafic greu, s-a ondulat soseaua dupa cauciucurile camioanelor, asa ca la iarna o sa fie patinaj artistic – o sa avem o iarna interesanta.. din tote punctele de vedere.. dar ce mai conteaza, am platit.. dupa ce ai dat banii, dreq te mai baga in seama..

later..

One thought on “Trenule, masina mica..

  1. Nici nu-mi fac iluzii în ceea ce privește faptul că la următorul schimb de ulei s-ar putea să fie nevoie să schimb IAR bucșeria, dar deh, la calitatea europeană a drumurilor de la noi … În altă ordine de idei, rovignetă electronică avem, camere de supraveghere care să cace amenzi avem, drumuri la ce ne trebuie. Vorbind de alea naționale … În rest, încă nu țin minte ca Sibiul să fi avut vreodată străzi bune. Din acest punct de vedere, există în țara asta orașe din toate provinciile istorice ce sunt la ani lumină din punctul de vedere al calității covorului asfaltic. Iar anul acesta chiar am fost prin toate minus Banat (era cât pe ce să ajung la Timișoara, dar am fost înlocuit de la cârmă). Și da, în continuare pe Ion de la primărie o să-l doară în cur de faptul că ultimul schimb de ulei a costat 540 lei, incluzând aici și bucși, biele și manoperă ca urmare a celor 4 luni de mers zilnic prin tranșeele sibiene.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s