Subventie..


.. din nou perioada aceea a anului.. cand toti ne inghesuim ca disperatii sa primim subventii – indiferent pentru ce – ca vorba aia.. de primesti, e pe gratis.. plus ca STATUL suntem de fapt noi, deci imi pare bine sa m-ajut si eu putin cu factura, si-asa prea incarcata, de gaz..

.. aveam tot dosarul completat, formular scris, etc.. ase ca m-am prezentat vesel de dimineata la ghisee.. evident ca am dat peste sleahta tipica de pensionari -desi, se vede ca maine e sarbatoare, ca stateau potol – dar nu disperati, caci vacolize am auzit destule.. de la tanti sefa.. una bucata vaca cu cabina, si ochelari, care urla de mama focului in incinta principala, in timp ce  – zice-se – explica oamenilor ce si cum.. adevarat ca vocabularul era frumos impachetat, si vorbea respectuos.. dar ma dispera una si aceeasi bucata de vinil zgariata – “.. dumneata trebuie sa faci dovada veniturilor.. statul iti da..”.. pai si.. ce imi da ???.. banii mei?.. sau mie imi da banii altuia si ai mei lui ???.. eu sunt statul.. si tu.. si ei.. noi suntem statul.. nesimtita naibii.. asa ma dispera cand cineva sanctifica institutia statului..  uita ca e una democratica..

.. chiar erau oameni amarati pe acolo, fara nici un venit chiar.. batrani care nu isi vedeau nici scrisul.. iar vacile astea se purtau cu ei de parca ii deranjau, si asta deja a devenit regula.. pot zice ca am cam trecut prin institutiile de stat din sibiu.. primarie, prefectura, forte de munca, camera de comert, etc.. si peste tot aceiasi si aceiasi angajati.. cu acelasi iq redus.. cu acelasi comportament nonsalant si nesimtit.. cu aceleasi nazuri si aceeasi intnoatie de – “hai, mars la mata” – asta ca sa dovedim ca am fost sau ne place sa credem ca suntem capitala culturala europeana..

.. obisnuiam sa ma supar pe bucuresteni, cand se refereau la noi ca fiind “provincie”, dar au dreptate oamenii.. iar eu le-o dau.. suntem un oras de rahat, cu oameni de rahat are conduc institutii de rahat.. in frunte cu un rahat mare de origine saxona.. sibiul e frumos, sa il vezi asa.. o saptamana.. ca turist – si chiar si asa am auzit de destui oameni nemulltumiti..

.. asa ca, sa nu mai aud de bugetari care se plang de venituri.. ca stim de unde iau ei venituri.. de la noi din buzunar, de unde dreq..

.. dar, apogeul a fost cand l-am vazut pe romulanis veritabilus cu nevasta-sa, incercand sa depuna dosar de subventie.. iti dai seama ce criza e..

 

.. ce am intavat:

  • cu autoritatile sibiene nu e de discutat.. nu ai ce si nu ai cu cine.. nu merita sa iti pierzi timpul inghitind jigniri
  • sunt multi oameni amarati, de diferite varste, de care nimanui nu ii pasa.. statul ala, de care urla mamaie.. pe ala.. il doare fix in cur..
  • acelasi sistem care era inainte de ’89, e si acu’.. cozi imense, mirosuri de urina si transpiratie, ghisee de rahat cu angajati asemenea..

.. ete pula postavaru / si roman europeanu’..

later..

4 thoughts on “Subventie..

  1. Subventiile de anul asta is o bataie de joc. Daca ai intre nu stiu cat si 355 de lei, primesti 30 de lei. IS bani, drept, mai ales pentru saracii care chiar nu ii au, dar la cate conditii trebuie sa indeplinesti si de cate acte ai nevoie mai bine te lasi pagubas… Si daca mai dai si peste acrituri.. Asa is si secretarele de la mine de la facultate desi parca parca putin mai ok, zic asta pentru ca stiu ca la “stat” e jale, is niste dobitoace, nu-s fiinte umane femeile care se crizeaza si urla ca disperatele la saracul om. Pe de alta parte, cand intalnesc exceptii.. desi alea ar trebui sa reprezinte normalitatea… ma mir de numa’!

    Like

    1. ai dreptate.. o droaie de conditii si acte, de saracii oameni nu ca se plictisesc, dar erau azi care chiar nu intelegeau – erau in varsta, etc – si nu se descurca singuri.. si in loc sa-i ajute, ii jignesc..
      iar de facultati, nu zi.. ca parca e boala genetica si criteriu de angajare – toate secretarele-s proaste!..

      Like

Leave a Reply

