Tichet de parcare..


.. eu locuiesc in provincie.. mama ei de Capitala Culturala.. cum merg lucrurile aici?.. simplu.. exact ca limba germana – asa, ca primaru’ nostru drag – adica, pe dos..

.. din ’90 incoace – ca peste tot, banuiesc – a crescut vertiginos numarul de autovehicule de pe strazi.. e durere.. s-au amenajat strazi noi?.. s-au largit cele vechi?.. s-au reparat gropile?.. nu, nici pomeneala.. dar s-a reusit eliminarea spatiilor verzi, a micilor gradinute, a copacilor de pe marginea drumurilor.. neamtu’ asta a defrisat tot, din dorinta de a crea locuri de parcare – a caror lipsa se simtea, si se simte si acu’ – pe care le tarifeaza, ca doar nu e prost.. mai face si el un ban..

.. no, trecem peste chinul ala cu.. gasit loc de parcare – ca uneori te chinui juma’ de ora sa lasi masina undeva, timp in care mergeai linistit pe jos, de ce sa mai futi benzina – si ajungem la partea cu tichetul.. teoretic e simplu – cobori din masina, aparatul de tichete e pe langa tine, bagi banutii, ala scoate tichetu’.. il lasi pe bordul masinii si pleci linistit.. erati atenti?.. am zis “teoretic”..

.. nu am mai intalnit un aparat dinála functional de cel putin un an de zile.. asa ca, te vezi nevoit sa fugi – la talpa – la chioscuri de ziare in speranta ca prinzi un tichet inainte sa primesti amenda – asa cum am facut si azi.. am lasat masina in centru.. nu aveam tichet, asa ca am fugit la chiosc – care era la doua strazi distanta.. am facut vreo 5 minute dus-intors.. la intoarcere, toate masinile de langa a mea aveau bilet pe parbrizul masinii prin care erau instiintati sa plateasca amenda.. nu stiu de ce eu nu aveam – barfta chioara, sau pentru ca e cu numere germane – dar am scapat.. ma bucur eu asa, dar nu e amuzant.. sa faci maraton in speranta sa scapi de o amenda ca.. ca ce??.. ca primaria nu isi face datoria??.. vreti bani, si nu stici cum sa ii mai strangeti??..

.. asa, nu-s ei prosti.. din tichet fac 1,5 lei.. din amenda fac mai mult.. de ce ar repara ei aparatele de tichete ?!?..

.. acu’ vreo cateva luni m-am certat cu un gardian.. statea in parcare, langa aparat.. eu parchez si ma duc sa iau tichet.. pe el scria mare, si citet – coala A4, scris de mana.. stiti si voi cum e – “DEFECT”.. si intreb..

– domne, de unde pot face rost de tichete?

– mergeti incolo, si la al 3-lea chiosc pe stanga au tichete..

– vin imediat..

.. na, si plec.. din nou, in speranta ca nu primesc amenda – de parca ar fi vina mea.. ma duc la chioscul cu pricina.. n-are.. ma trimite la urmatorul.. n-are.. ma trimite la urmatorul.. vedeti un tipar aici ?!.. trec prin vreo 10 chioscuri, iar ultimul zice..

– mergeti peste drum, acolo sigur are..

.. na, mi-am bagat pulele.. nu de alta, dar deja pierdusem 10 minute, iar eu nu voiam decat sa intru intr-un magazin si sa ies.. nu merita nici magazinu’ nici gardianu’ sa ard atatea calorii.. si pana la urma, ce dreq.. sunt copil de mingi pe banii mei?.. ca bani aveam.. intentie aveam sa iau tichet.. a cui pula mea e vina ?!..

.. m-am intors nervos la gardian si i-am zis sa isi ia aparatu’ si sa si-l bage in cur.. ca io nu fac pe mingea aia din Pinball.. nu are aparat, nu are.. cu asta, basta.. eu ma duc la magazin, si daca am amenda cand ma intorc, discutam altfel..

.. a fost frumos ce am facut?.. deloc.. a fost util?.. da, nu am gasit amenda.. dar era, totusi, necesar?.. e drept ca gardianu’ nu avea neaparat vina ca nu merge aparatu’, dar asa, la dat amenzi sunt darnici toti.. si m-am saturat sa fiu capat de funie – stiti ideea nu?.. ai o funie lunga, o scuturi usor, iar la capatul celalalt efectul e mare.. cu cat mai lunga funia, cu atat mai mare efectu’..

.. benzina platim – deloc ieftina, si proasta – stand in trafic pentru ca tampitii nu s-au gandit sa modifice semnele / semafoarele in concordanta cu fluxul de masini.. impozit platim pe drumuri – adica gropi cu tenta de cratere.. viniete platim, desi nu am inteles – nemtii la ei in tara nu platesc viniete, decat pe autostrada.. noi tot platim.. si suntem dispusi sa platim si tichete – asa suntem noi, fraieri – si nici alea sa nu le gasim.. si amenzile cine le plateste?.. exact.. tot noi.. ca sa dam salar cui?.. ia ghiciti..

later..

One thought on “Tichet de parcare..

Leave a Reply

