Telemobile..


.. sigur, vedeti poza unui tip acolo, dar sa nu discriminam.. si femeile-s cel putin la fel de proaste.. am zis “cel putin”, deci nu va bucurati..

.. ma, peste tot aud – ca si voi – ca cica e criza.. zic eu, de ineligenta.. zic ei, de bani.. asa, si in criza asta mare si lata, toata lumea trebuie sa isi arate valoarea.. cum inteligenta, intuitia si afinitatea pentru o informatie interesanta sau chestii utile sunt chestii de mult perimate, cu ce ne laudam?.. exact.. telemobile..

.. din pacate – sau din fericire – nu stiu care din ele.. umblu destul, zi de zi.. pe jos, cu masina.. prin oras, in afara.. si peste tot, lumea e ocupata.. are de vorbit, are de discutat, are de rezolvat probleme in timp real.. evident, prin intermediul telefonului mobil.. si cand zic “toata lumea”, nu exagerez..

.. fie ca e vorba de un pensionar care urla in mijlocul drumului la Ion sa-i dea inapoi lopata, fie ca e vorba de o nevasta suparata ce-si injura barbat’, fie ca e vorba de o pisi ce ci-o cauta cu lumanarea prin telefon.. sau chiar o prichindea de clasa 1-a, care aproape cade in cur de la greutatea ghiozdanului, dar care are in mana telefon de 2000+ lei, si vorbeste cu colega de clasa – de care tocmai ce s-a despartit – despre noile geci Hannah Montana.. mda, toti suntem ocupati..

.. acu’, o sa-mi urle prostimea in ureche – da, e multi si e prosti – si o sa-mi spuna.. “bey, n-ai tu treaba”.. si desi e prosti, asa, cu juma’de masura.. ei are dreptate..

.. nu e treaba mea daca tataie isi fute pensia si glandele vocale ca sa urle la Ion – chiar daca il auzea perfect si fara telefon.. nu e treaba mea daca nevasta e proasta si urla la barbat, crezand ca il face de cacao – desi, nu si-a imaginat cum arata o femeie, urland in mijlocu’ strazii de una singura – ca si acasa.. nu e treaba mea daca pisi face comenzi la scula via orange / vodafone / cosmote – ca doar e in interes de serviciu.. si nu e treaba mea daca niste maimute au platit coco grei ca sa-i dea copilei lor una bucata dispozitiv portabil plin cu cancer.. ce face ei cu banii lor, nu are eu treaba..

.. dar eu are treaba cand da de asemenea antropoide vorbind la telemobile, in spatele volanului, in trafic.. acolo, e alte treburi..

.. mi-aduc aminte – cand eram copil – ca mergeam cu troleibuze si autobuze, si era o linie delimitata langa sofer.. spatiul lui.. si erau afise care interziceau sa vorbesti cu soferul in timp ce conduce.. si ma intrebam.. de ce ?.. e adevarat ca – sofer fiind – mai povestesc si eu in masina cu pasagerii, dar pot zice ca poate o conversatie sa iti distraga atentia.. uneori se trezesc ca vorbesc singuri, pentru ca-s atent la drum, si prostii de pe el care ma cauta.. uite, un exemplu.. incerca sa faci calcule in timp ce conduci, prin trafic.. inmultiri, impartiri.. nu cu numere mari.. sau sa cauti solutii la integrame.. cam greu.. si atunci cum dreq imi zici tu mie ca vorbesti la mobil si esti atent la drum ?!..

  • m-am saturat sa vad toti tampitii vorbind la mobil la volan..
  • m-am saturat sa ii vad tinand in mana telefoane mai scumpe decat masina pe care o conduc..
  • m-am saturat sa franez ca un animal pentru ca altii nu se uita deloc, si sunt atenti la pizda din receptor..
  • m-am saturat sa vad grandomani care cred ca ei e atat de inteligenti, incat pot face doua lucruri odata..
  • m-am saturat de sinucigasii astia, pentru care semne, semafoare si alte reguli de circulatie nu exista – vrei sa iti iei glanda, fa-o acum.. mai scapam de un prost.. dar fi egoist, nu ne lua si pe noi cu tine..
  • m-am saturat de femei la mobil si volan, in acelasi timp – un superlativ de prostie feminina – si-asa conduc ca pula in conditii optime de vreme / trafic / atentie.. ne mai trebuia si sa vorbeasca cu BFF sau Iuby in timp ce-si conduc masinile de ‘nshpe mii de euro, pentru care au “muncit”..

  • m-am saturat sa vad copii intre scaune, sau pe scaunul din fata – fara centura de siguranta – la care sa ma gandesc eu si sa le evit parintii in trafic.. de parca eu i-am facut sau ii cresc..
  • m-am saturat sa vad tampiti/-te care opresc in mijlocu’ drumului, si se dau jos fara a se asigura, pentru ca ei e importanti, si vorbeste la mobile.. p.s. pizdelor, toata ziua va invartiti in juru’ oglinzii, dar cand trebuie nu va uitati in ea..
  • m-am saturat sa vad politisti / gardieni publici / soferi de ambulanta / soferi de taxi vorbind la mobil, in trafic..

.. m-am saturat.. dar dedicatia finala o pastrez pentru ‘Nea Cascheta.. Cap de Creta.. Organu’..

..pai daca ti-ai face serviciu, ma pretene, ar fi mult mai bine pentru toti din trafic, da’ asa e misto sa iei bani gratis, sa dai drumu’ la sirena ca nu ai chef sa stai la semafor, sa lasi amenzi pe geamuri pentru ca nu are omu’ tichet de parcare, etc.. sufla-mi-ai in trompeta..

This slideshow requires JavaScript.

.. diferite si diferite campanii pentru salvarea de vieti omenesti, organizate tot de oameni.. pentru oameni.. oameni care au suferit accidente, sau ale caror rude au suferit.. se lupta sa faca din subiectul asta un lucru de importanta majora – asa cum si e, de fapt – in ochii si mintea ignorantilor.. dar vede / aude cineva?.. eram azi in masina, si auzeam “reclama” aia, cu tipa care da SMS din masina.. cu copilu’pe care il loveste, si care moare in drum spre spita.. amuzant?.. nu.. adevarat?.. da.. si nu cred ca se schimba ceva curand.. vorba aia, pestele de la cap se-mpute..

.. fara sa exagerez.. facem o medie.. cate persoane vad la mobil in trafic, intr-o zi.. eu zic, macar o suta.. cred ca e mai mult, dar ma rog.. na, daca le-ar da la atatia amenda, timp de o luna – zi de zi – ar face bani frumosi politaii, ca si-asa se pang ca muierile.. si s-ar face si liniste.. nu ar fi frumos?.. ca doar traim intr-o Capitala Culturala, ce pula mea..

later..

Leave a Reply

