Smoke..



.. no, ditamai nebunu’ facu’ 26 de ani.. asa asa, fiti veseli.. ca da, toti sunt veseli.. o mana de oameni sarbatoresc ca.. no, sunt happy ca inca traiesc, iar restu’ sarbatoresc ca-s mai aproape cu un an de ultima rasuflare.. e, celei de a 2-a categorii ii spun ca are ce sarbatori.. mai ales ca, de fiecare data cand ies in oras imi scurtez viata, asa, brutal, cu macar o saptamana.. puteti ghici despre ce o sa scriu?..

.. in virtutea principiului tolerantei reciproce intre oamenii unei societati civilizate, am putea accepta ca nefumatorii si fumatorii sa traiasca impreuna in buna intelegere.. o atitudine de toleranta mutuala si-ar avea locul daca fumatul pasiv nu ar afecta sanatatea celor care sunt nevoiti sa-l suporte.. adica eu..

.. oriunde ma duc in oras, gasesc afise de diferite culori si dimensiuni care anunta persoanele fumatoare ca, in respectiva incinta, se poate fuma.. dar eu.. eu ce sa fac?.. toate localurile publice permit fumatul, dar nefumatorii unde sa se duca?.. din cate tin minte, aveau obligativitatea sa asigure o incapere, cat de mica, nefumatorilor.. iar eu va garantez – pe probatelea, ca nu exista asemenea locatie publica, alias bar, pub, club.. cel putin, nu in sibiu.. astfel, ca de fiecare data cand am chef sa ies din casa la o poveste cu ceilalti nebuni, sunt nevoit sa inhalez ce expira altii..

.. date recente inregistrate in Elvetia scot in evidenta efectele pe care le are fumatul pasiv asupra sanatatii din punct de vedere statistic:

  • fumatorii pasivi sufera mai frecvent de tulburari respiratorii, cum ar fi respiratie suieratoare, tuse cronica si simptome ale bronsitei cronice
  • riscul de a se imbolnavi de astm bronsic sau de bronsita cronica este net mai ridicat
  • cu cat nefumatorii sunt mai expusi fumului de tutun, cu atat probabilitatea aparitiei unor boli respiratorii si diminuarii capacitatilor fizice creste.

.. sunt convins ca pot gasi o droaie de material didactic cu tente medicale care sa certifice ca imi distrug plamanii cand ies din casa, astfel ca ajungem la discutia legata de principii..

.. fumatorii?.. nu prea sunt de acord cu ei.. adica, mi se pare tampit sa te omori, incet dar sigur, pe banii tai.. doar pentru ca ti se pare ca te relaxeaza, ca e trendy sau ca te face sa arati cool.. dar da, pe sanatatea lor, fac ce vor.. dar pe a mea cand o afecteaza, ne suparam.. asa ca da, sunt suparat si acu’..

.. de ce dreq trebuie eu sa inhalez toxinele alea de care m-am ferit prin refuzul de a fuma?.. si de ce le-as inhala reciclate?.. adica, scuzati franceza, dar eu nici macar nu beau dupa nimeni, ca cine stie pe cine pup in pula, apai sa inhalez substante ce au trecut prin organismul si organele altor persoane chiar ca ma tine treaz noaptea..

.. si de cand au ajuns paria nefumatorii?.. sa fiu obligat sa ma apuc sa pip?.. no way.. dar e frumos ca, din doleanta patronilor de a maximiza profitul, eu trebuie sa imi fut sanantatea in incercarea de a ma relaxa si eu la un pahar de poveste.. era asa greu?.. o cameruta acolo, ca nu trebuie sa fie mare.. si-asa nefumatorii sunt asa de rari, ca au ajuns la fel de greu de gasit ca inorogii..

.. dar da, e romania.. daca ies banutii, si nenea de la controale si opc primeste spaguta, toata lumea inchide ochii.. iar eu?.. eu nu am decat sa imi inchid plamanii si sa imi tin respiratia sau sa ma inchid in casa.. oare pot face vreuna din ele?.. pe de alta parte, de ce as face-o?. si eu platesc consumatia.. si daca tot e egalitate, si eu ar trebui sa primesc servicii de calitate in schimb.. la ce preturi au consumatiile prin oras, sunt convins ca au baietii bani sa faca o cameruta unde sa ma pot besi si eu in liniste, ce dreq..

.. viciile au ajuns la rang de fashion trend.. trist dar adevarat.. multimea decide, si in cazul asta, pe langa faptul ca e proasta si se autodistruge, imi decide si mie sanatatea.. dar asa, se simt vecinii deranjati cand dau muzica tare, sau soferii agasati cand ascult in masina.. oare care pe care afecteaza mai mult???..

later..

One thought on “Smoke..

Leave a Reply

