Cadastru..


.. e distractiv.. sa fi nevoit sa umbli o zi intreaga ca sa rezolvi o problema relativ mica.. si de ce?.. pai na, trafic, multe cladiri, multe ghisee – si nu in ultimul rand – multi angajati handicapati.. o zi obisnuita in viata romanului de rand..

.. cred ca v-ati obisnuit si voi ca, atunci cand aveti de a face cu institutii publice si de stat din Romania, sa nu reusiti sa rezolvati problemele.. sa fiti nevoiti sa faceti multa umblatura, multe acte, si sa incercati sa vorbiti romaneste cu angajatii si ei sa nu priceapa o iota.. asta am patit io azi.. si cum limbajul politicos si clar nu a avut nici un efect pozitiv pentru mine, schimbam placa si registrul..

.. no, plec cu treaba.. stiti si voi.. plata facturi, plata impozite, umbla acolo, du-te dincolo.. am reusit sa le fac toate.. pot spune ca am fost tratat foarte profesional.. pana cand am ajuns la ancpi.. nu stiti ce e aia? nici eu nu stiam, dar am aflat azi.. din pacate..

.. Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara.. am ajuns aici, in incercarea de a obtine un extras de carte funciara.. ca na, acu’ suntem tara europeana.. nu mai poti merge la primarie sa rezolvi toate problemele.. acum totul e simplificat.. fiecare directie are propria cladire, proprii prosti si propriile reguli.. simplu, nu?.. am zis prosti? trebuia sa zic angajati..

.. si cum ziceam, ajung acolo.. evident, ajung dupa ora 14 – ora la care, orarul de pe usa, stipula ca programul cu publicul se incheie.. si dau de nea’ portarul, si il rog sa ii adresez o intrebare – voiam sa stiu de ce acte am nevoie pentru eliberarea actului mai sus mentionat.. raspuns?..

– NU!.. reveniti maine dupa ora 9:00..

.. si imi inchide usa in nas.. futu-ti gura matii.. asa imi trebuie daca sunt politicos cu toti taranii, cu 10 clase, angajati paznici in institutii publice PE BANII MEI..

.. ma fratele meu, asa rau am ajuns? mi se interzice dreptul la o intrebare? si de catre cine?.. respectul nu mai are valoare, 7 ani de acasa nu mai are nimeni, si scoala iar nu conteaza.. am ajuns sa ma faca un cioban sa ma simt inferior.. pizda mamii lor.. ca mi-aduc aminte acu’ de ULBS..

.. m-am dus sa imi vad o nota la Master, si ma opreste lopataru’.. un pacherutz din asta cu clop in cap si mirosind a branza – alias portar – sa ma intrebe..

– Unde TE duci?..

.. dar Maria Ta, de cand ne tutuim noi doi? ce, m-am dat jos de pe nevasta-ta azi-dimineata?.. am muls aceleasi vaci, in tandem, cand eram copii.. n-am inteles !..

.. apropo, in caz ca ati fost atenti, si ati aruncat o ocheada pe link-ul acela, o sa observati ca programul cu publicul ar trebui sa fie pana la ora 16:00.. deci, au modificat baieteii orarul ca asa le-a venit lor.. si mi s-a inchis usa in nas aiurea.. frumos.. oricum ar fi, nu va pot descrie interiorul noi cladiri construite pe BANII NOSTRI, pentru ca nu am vazut decat usa.. si ma vad nevoit maine sa merg din nou.. ca sa aflu de ce acte am nevoie.. pana la extrasul ala CF mai e cale lunga..

.. dar intrebare.. nu va da asa cu rest?.. si sa fie orar 9:00 – 16:00.. daca lucrezi 9:00 – 17:00.. cand pula mea sa ajungi sa iti rezolvi problemele?.. majoritatea insitutiilor private / particulare.. firme, banci, furnizori utilitati au facut in asa fel incat sa extinda programul cu publicul sau a amenaja locatii deschise non stop – vezi ATM, sau On-line – prin care sa faciliteze plata obligatiilor persoanelor fizice sau juridice.. si statul?.. institutiile publice?.. primarie, politie, ancpi, etc?!?.. toate au orar matinal.. 9:00-12:00, 9:00-13:00, poate 9:00-16:00.. si cam cum ar trebui sa rezolvam?.. sa imi iau o zi libera?.. pai cu asemenea angajati umblu o saptamana intreaga, ca ma plimba de imi merg fulgii.. sa imi las serviciul?.. mda, frumos..

.. plus ca neuronul asta prost al meu zice – mai pulelor, sunteti bugetari?.. sunteti institutii publice, puse in slujba cetateanului?.. da, stiu ca ati uitat.. ca stati la cafele si taclale la telefon, cu nonsalanta, in timp ce oamenii stau in fata ghiseelor.. vorba aia, salaru’ vine.. dar faceti in pula mea un orar unic, ca sa stie omul ce are de facut.. fiecare are oraru lui.. si mergi la o instutie, care te trimite la alta, care te trimite la alta.. si cand ajungi acolo, astia au inchis..

.. intre timp, bugetarii se plang.. au salarii mici, program aiurea si nu se mai descurca.. cik ar da afara din ei, si ei fac plangeri.. sa imi sugeti pula!.. sa va dea afara pe toti mai rahatilor.. si cand o sa realizati ce inseamna a fi bugetar, si invatati sa va purtati, discutam.. pana atunci, mars inapoi la ugeru’ mamii voastre..

later..

3 thoughts on “Cadastru..

  1. În primul rând trebuia să scrii OCPI nu ANCPi. Programul de lucru la cu publicul BCPI Sibiu (dorind extras de carte funciară te adresezi Biroului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară) este 9.00 – 14.00.
    Portarul nu avea dreptul să îţi închidă uşa în nas, publicul trebuie să se poate informa în timpul programului normal, adică 8.00 – 16.00.
    Pentru a obţine un extras de carte funciară nu îţi trebuie o mulţime de acte. Trebuie să ai o copie a unui extras mai vechi sau unui act de proprietate. Cererea se pune la dispoziţie de către angajaţii de la registratura. Tariful normal este de 20 ron iar la urgenţă este de 100 ron.

    Like

  2. Amin! :))
    cred ca nu mai are rost sa te intreb daca ai depus o plangere…ar fi inutil, oricum ar fi analizata tot de unul “De`ai lor” si`n plus, ti`ai mai pierde o gramada de timp de drumuri . . .

    Like

Leave a Reply

