Quelle..


Să începem cu începutul.. aveam 6 ani când am ajuns prima oară pe dincolo.. Cehia, Austria, Franţa.. până la urmă am pus cortul în Germania.. toate peisajele şi structurile tipic occidentale m-au lăsat mască, îţi dai seama.. stradele, maşinile, clădiri, etc.. anyway, la vreo 2 săptămâni după ce ne-am instalat, găsesc prin casă o revistă groasă, mai ceva ca biblia, scria mare pe ea QUELLE..

M-am holbat pe acol.. erau de toate.. haine, tv, jucării – normal ca la astea de pe urmă m-am proptit – şi mama îmi explica că te uiţi în revistă şi comanzi şi vine acasă ce ai comandat.. ghici ce am priceput eu??? My own personal Santa Claus? GOD DAAAAMN! nici nu mai scri scrisori, nu aştepţi până la Crăciun.. când vrei ceva, ceri revistei şi ţi-aduce.. dintr-o dată Moşu’ era cam zgârcit… doar o dată pe an.. norocul mamei că nu puteam decât să mă holbez şi nu am făcut comandă anul ăla cât am stat atunci, că vai mama facturii.. anyway..

Anii au trecut, România s-a democratizat, privatizat şi europenizat.. acu suntem membrii U.E. .. cel puţin în acte.. şi acu vreo 3 ani, dk ţine eu bine minte.. m-am trezit în braţe cu revista Quelle.. mă uitam după produse şi etc şi am observat că era în româneşte.. ajunsese Moşu’ în România măăă… e, frumos, gândeam eu atunci.. deşi, 6 luni mai târziu am dat o raită prin Germania şi am observat că produsele sunt aceleaşi, dar mai scumpe la noi cam cu 50 %.. Romania is my country..

Acum stau pe scaun la birou.. şi mă doare spatele de mor de vreo 2 zile.. oare de ce aş avea nevoie? de ceva căldură locală, poate o vestă electrică ceva.. păi comandă am făcut în aceeaşi revistă de care vă vorbeam.. dar a ajuns comanda? NU !

Am făcut comandă pe 12 iulie la o amărâtă de vestă electrică.. ştiu că am probleme cu spatele şi din când în când am nevoie de ceva “tămăduire.. nu întrebaţi de ce, aventurile tinereţii.. deci, am făcut comandă în 12 iulie.. iar cei de la quelle auzis asa: vă facem livrarea la uşă, acelaşi tarif ca şi la trimitere de colet poştal cu plata la livrare, iar produsul va ajunge în cel târziu 3 săptămâni. vă vom suna cu o zi înainte, să fiţi acasă.. no, calculaţi voi 3 săptămâni din 12 iulie.. şi dk voi aţi văzut vesta aia, am văzut-o şi eu..

normal că am decis să iau legătura cu supportul lor, serviciul clienţi.. am scris şi i-am rugat să îmi spună dk mai ajunge vreodată vesta sau să caut altundeva, că eu totuşi am nevoie de produs, D’AIA AM FĂCUT COMANDĂ ! Răspunsul? Am primit o oră mai târziu un mail de la Quelle.de (adik nemţii) în care mi se spunea că adresa respectivă – aia de suport clienţi românia – nu există şi că ei (nemţii) nu au nici un fel de înţelegere cu respectivii.. and i was like W T F ? morala – tzapă românească mă..

Adică, dă-o naibii de treabă mă.. preţurile ca preţuri – care cik sunt mici, că dobitocii de români cred că tot ce zboară se mănâncă, ca să nu mai vorbim că unii intelectuali pronunţă numele “chel” în loc de “cvele”, da’ na.. – la garanţii iară fac ăştia şmecherii, dar dreq, nici măcar comanda nu ajunge, şi mai mult de atât, cik nici nu au tangenţă cu nemţii.. păi dk nu au cu ei, atunci cum naiba s-a născut sucursala românească? de unde îşi iau produsele? şi care e treaba cu perţurile mă? cam multe întrebări.. şi toate fără răspuns – tipic românesc..

Între timp eu stau aici, înk cu dureri de spate.. dk cumva apare nenea ăla cu comanda, aşa i dilesc o vestă de nu se recunoaşte cu buletinu’ în mâna.. mama ei de treabă.. să îmi bag, de parcă dk mi-ar fi adus-o mi-o dădea gratis..

Aşa că, înk o poveste ţesută cu fir de aur şi conţinut de kko.. cum se face că orice, orice-ar fi – produs, serviciu, etc – indiferent de ce natură sau origine – pe care pune un român mâna(doar de unul e nevoie mă!) se duce în p…. plata Domnului? de ce naiba nu poate fiecare să îşi facă treaba klumea? de ce trebe să ne furăm unul la altul căciulile mă? că asta facem.. noi suntem singura naţie care ne-o tragem între noi, altundeva nu am mai văzut.. vorba aia, suntem un popor de homosexuali – toţi se trag din Adam şi Eva, doar noi din Traian şi Decebal.. am fost p dincolo, şi statele alea occidentale de caer auzim la tv şi le lăudăm în articole economco-financiare şi nu numai, au tratamen preferenţial pentru ai lor.. ca să nu mai zic că, ei între ei, se ajută şi se respectă îndeajuns încât dk vine un român si zice: “îţi dau 100 de euro, dă-i o palmă la ăla de lângă tine !” îţi întoarce spatele şi pleacă.. asta în cel mai bun caz.. dar dk face cineva aceeaşi fază cu ăla de lângă tine, ţi-o iei de 100 de euro de nu te vezi..

Au fost situaţii în care mi-a fost ruşine că sunt român.. nu că ar fi ştiut cineva că sunt, sau aş fi făcut eu ceva, dar când umbli p dincolo şi îţi vezi de treaba ta şi vezi ce fac ai noştri, în primă fază mori de râs, dar dup’aia îţi vine să te faci mic de tot şi să o întinzi.. Noi nu suntem europeni.. nu avem atitudinea, educaţia şi intenţia să fim.. şi nici nu vom fi vreodată.. românu nu gândeşte cu ce au greşit ăia de dinaintea lui, şi nici ce consecinţe vor fi pentru cei de după el – dk burtica lui e plină, maşina parcată în faţa blocului şi apetitul sexual satisfăcut de o “bucată”, restu’ nu mai contează – poa’ să vină atacu’ nuclear.. şi să nu aveţi îndoieli, în caz de aşa ceva, după ce praful nuclear se aşază la sol, dintre ruine vor răsări câţiva gândaci de bucătărie şi românii de mai sus.. şi dk finalu îi are pe români în centrul atenţiei. crek şi începutul i-a avut.. stau şi mă gândesc.. şi crek adam era român

– “bag pixu’ în el pom.. poate dk muşc de la asta, mă lasă să încalec şi eu o dată, că prea e bună.. Şi ce dk mă alungă, şi aşa nu am văzut un merţan de o bună bucată de vreme.. stomacul va fi plin, nivelul politic satisfăcut.. o vând pe asta şi iau ţoale şi roţi.. life is good!”

later..

3 thoughts on “Quelle..

    1. fiecare cu experienta lui.. intrebarea mea – judeci o firma dupa numarul de clienti multumiti, sau numarul de clienti nemultumiti?.. cred ca intelegi ce vreau sa zic..
      .. nu compara Quelle cu Quelle – Romania.. doua chestii diferite..

      Like

  1. la naiba sa stii ca ai mare drepate mai neo,ce sa faci “traim in romania si asta ne ocupa tot timpul”.Am avut si eu o experienta neplacuta am comandat un siste 5.1 in vara si nici vb sa mai vina. M-am dus in Media Galaxy si l-am luat pe loc. Prin toamna adica dupa vreo 3 luni imi vine recomandata ca sa ridic sistemul.Si crezi ca am mai mers?Sanatate Nu stiu dar s-ar putea ca altii sa nu fi avut probleme Si apropo de cum se pronunta f putini stiu ca se spune ‘cvele’ . ce sa faci, asta e .lasa sanatate si virtute sa avem ce bea si f..e pardon sa avem ce bea si manaca.

    Like

Leave a Reply

