Să mi-o izolez şi eu, ce naiba..


.. da mă, mi-o izolez.. ce naiba să fac? toţi ceilalţi o fac deja.. alte metode nu au efect.. nu vreau să îşi piardă din valoare în timp.. pot să aleg şi culori.. rezistă la umezeală şi temperaturi extreme.. vă gândiţi şi voi la ce mă gândesc eu ???

EXACT.. izolaţii exterioare.. cred că aţi observat în ultimul an că e plin de schele şi muncitori pitoreşti ce vă fluieră pretenele şi vă înjură garderoba.. asta pe lângă faptul că împrospătează mirosul prin simpla prezenţă, fizică sau intelectuală.. şi cum stau ei căţăraţi colo sus, mai meditează câte o replica inteligentă de genu’.. – Gheorghe, şi.. i-ai tras-o lu’ Mărie asară, măh?.. dar să trecem dincolo de barierele socio-culturale şi să revenim..

Se discuta de ceva vreme între membrii de scară a subsemnatului de izolaţie exterioară, şi săptămâna trecută a început să se concretizeze totul.. am vorbit între noi, am vorbit cu firma, de avans, de execuţie, etc etc.. toate bune şi frumoase.. Marţi dimineaţa sună echipa la interfon, deschid şi îmi văd de ale mele.. şi ajung eu prin bucătărie, să spăl dreq blidele că era tencu’ cam mare, deschid geamu şi dau nas în nas cu o creatură rustică cu şapcă.. W T F ? aveam eu freză ciudată de la somnul neobişnuit tipic mie, dar mi s-a zburlit tot când l-am văzut p ăla.. parcă eram jim carey în Bruce Almighty, doar că ăsta cu şapcă nu avea sâni, şi deci, nu aveam ce mări.. trece peste personajul plutitor, ca să nu zic aerian, că nu cred că are brevet.. lucrarea în desfăşurare, şi anume montarea schelei continuă, în timp ce eu îmi văd de blidele respective.. şi încep să aud zgomote ciudate, lovituri.. alcool nu băusem, calcu era stins şi nevastă nu aveam.. deci de unde dreq gălăgia? clar de la muncitori.. şi îmi belesc şi eu dioptria să văd care e baiu’, şi ce să vada cataracta mea mâncaţi-as?

Doi dintre muncitori, aşa, mai inspiraţi din fire, au confundat hornul mini-centralei mele de apartament.. cu ce, mi-e jenă să menţionez, că sunt pudic din fire.. dar trăgeau de el, şi îl ridicau, îl împingeau la loc.. crek la un moment dat hornu’ se simţea bine.. plasaseră un nivel al schelei exact în drept cu hornul, dar nu şi-au bătut capul să gândească: bă, asta e p gaz, are arderi interne, hornul e pentru eliminarea lor şi alimentare cu oxigen, şi orice scăpare sau fisură poate crea o explozie = nasol.. nu.. mi-a luat mie juma’ de minut să tastez propoziţia asta, cine ştie cât dura să proceseze ei datele.. au procedat în tipica mentalitate românească, tradiţională? – bă gheo, atinge hornu ? – da mă ! şi ce dk ? tu ridică acol, ca placa nu e la nivel înk.. – păi da mă, dar mişcăm hornu’.. şi normal că vine replica.. – lasa-l mă, că merge aşa..

A trebuit să fac vreo 10 minute muncă de convingere cu omu’ că… NU E TOCMAI BINE DK MI S-A DEPLASAT MIE ÎN CASĂ HORNU’ CU 2 mm, chiar dk înk funcţionează centrala.. asta după ce mi-am sunat firma care a executat montarea centralei, să vb cu ăia şi să îi anunţ că una bucată dobitoc se joacă cu chibritu’ p lângă fitilu’ care nu trebuie, adik nu ăla din pantalonii respectivului, God damn it ! Dar după ce nervii au trecut, factura de telefon am încărcat şi firma am panicat, am stat şi analizat niţel situaţia de pe fereastra bucătăriei.. toţi muncitorii erau cu vârste între 18 – 25 ani..nu păreau să aibă pregătire cine ştie ce, intelectuali nu sunt, cel puţin nu ăştia 2 care voiau să vadă o explozie live.. şi atunci mă întreb.. cum dreq are curaj cineva să îi angajeze pe ăştia să lucre la înălţimi peste 12 metri ? fără coardă de siguranţă ? .. e, răspunsul la faza cu coarda e simplu – nu i ţine aia pe ei mă, vb aia, cel mai deştept cedează.. k, k.. şi patronu’? mă scuzaţi, întrebare retorică.. ce-i pasă patronului că consătenii lui distrug tot ce le răsare în cale, şi poate mor în procesul acesta.. atâta timp cât el are bani de cd-uri cu compilaţii de manele şi de benzină pt al lui C-klasse, restu nu contează..

De menţionat că odată cu intrarea României în U.E. (cred că erau un “m” şi un “i” pe aici pe undeva.. i forget.. oh well..) a devenit, conform legii, obligatorie izolarea exterioară a locuinţelor.. în ritmu ăsta, şi cu asemenea angajaţi calificaţi (ca genişti probabil, dar nu numai), ar face bine ca echipele astea să îşi construiască propriile clădiri înainet de izolarea în cauză, că rămân fără obiectele muncii mă.. şi nu ar fi frumos, ca, aceeaşi lege – impusă de oameni capabili, bineînţeles, între o cafea şi un nănic în fotoliu – să impună ca lucrările să fie executate de personal calificat, sub supraveghere strictă şi condiţii de siguranţă ? ei bine.. frumuseţea stă în ochii privitorului.. iar dk nenea de la parlament, sau de unde dreq vine moşneagu’, zice că nu îl deranjează că eu sar în aer, atâta timp cât firma culege cei 60 RON / m pătrat (ieftin, nu?) şi statul culege impozitele, înseamnă că e ok.. şi atunci, la asemenea metode româneşti, trebuie găsite soluţii româneşti, şi anume următoarea.. am oprit tânărul respectiv în timp ce trece pe schelă, şi i-am vorbit frumos, din străfundurile sufletului meu: – ori cobori placa aia, ori când treci p aici să te fereşti, că nu se ştie.. asta în cazu’ încare mai stă schela mâine când vi în picioare.. şi să nu dea dreq să îmi fi stricat centrala, că vai şapca ta.. – frumos, cu zâmbetul p buze.. dk domnii deputaţi ne “penetrează” pe toţi cu zâmbetul pe buze, putem face şi noi la fel.. Soluţii româneşti, la probleme româneşti, impuse de oficialităţi străine.. So, why the fuck do we need this shit?.. a, da.. comision, salar mai mare, beneficii, impozite.. vorbeam de cei de rang înalt.. noi ăştialalţi ne delectăm câte juma de oră pe seară citind despre ce păţesc ceilalţi, că ce păţim noi nu e amuzant, în timp ce înghiţim în sec o bere şi îi savurăm gustul, că dreq ştie când mai avem timp sau bani de următoarea.. aşa că dk aţi sperat sau speraţi cp U.E. va schimba ceva, în bine, you’ve got another thing coming ! Singurul lucru schimbat în proces sunt veniturile oficialilor, care cresc (nik nou aici) şi impozitările noastre (idem).. morala: se zice că prostia e molipsitoare.. eu până acu am dat peste mulţi purtători mă.. iar pentru ăştia nu există leac niciodată.. păzea..

later..

Leave a Reply

